un gran eix comercial

El Mercat Municipal de Rubí registra més d'un milió de visites durant el 2019

El novembre va ser el mes de més afluència, amb 95.715 entrades a l'equipament

Actualment, l'impacte econòmic de la llotja és de 21,5 milions d'euros

image-2

image-2

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El sistema de comptar persones que es va instal·lar el desembre del 2017 a les entrades del Mercat Municipal de Rubí ha registrat 1.024.967 entrades a l’equipament durant el 2019. És el segon any consecutiu que el mercat supera el milió de visites: durant el 2018, es van comptabilitzar 1.018.729 entrades a les instal·lacions de Cal Gerrer.

Durant tots els mesos del 2019, excepte el juliol i l’agost, el recompte mensual de visites ha superat les 80.000 entrades. Els mesos de més afluència, amb xifres superiors als 90.000 visitants, han sigut l’octubre (91.055 visites), el novembre (95.715 visites) i el desembre (92.859 visites). La mitjana de visites diàries se situa en 3.312 i el moment de la setmana amb el mercat més ple és divendres a les 11 h. La distribució per hores indica que el moment del dia amb més entrades és entre les 10 h i les 12 h.

Actualment, l’impacte econòmic del mercat municipal és de 21,5 milions d’euros (17 milions d’euros d’impacte directe i 4,5 milions d’euros anual d’impacte indirecte).

Impuls a l’eix comercial

Durant els últims anys, «l’Ajuntament de Rubí ha impulsat el mercat com a eix vertebrador de l’activitat comercial de la ciutat, com a punt d’activitat econòmica i com a exemple d’eficiència i eficàcia energètica per convertir-lo en un dels millors mercats municipals de la comarca», explica el consistori en un comunicat. 

Durant el 2018, s’han fet obres als carrers de l’entorn del mercat per millorar l’accés a l’equipament i integrar-lo a la zona comercial de l’illa de vianants, que s’ha convertit en un sol eix comercial i de passeig delimitat per les instal·lacions del mercat. La incorporació d’un operador privat, a finals del 2019, ha augmentat la competitivitat econòmica de l’espai i des del punt de vista energètic, a través de la iniciativa Rubí Brilla, s’ha donat formació als paradistes per millorar l’eficiència energètica de les seves instal·lacions.

Les millores 

Entre el 2015 i el 2019, el consistori ha impulsat el procés d’incorporació de l’operador privat, ha renovat la imatge gràfica de l’equipament amb el disseny d’un nou logo i la vinilització de les portes d’accés, ha encarregat l’elaboració d’un estudi d’hàbits de compra del mercat municipal, un estudi d’afluències i fluxos de persones i un estudi per a la implantació del servei a domicili, encara en una fase molt prèvia. 

També s’ha posat en marxa una prova pilot sobre la gestió dels tiquets d’aparcament, que permet un estalvi del 20% en la despesa dels descomptes de l’aparcament, uns 9.000 € anuals. Igualment, s’ha renovat un espai de bar al vestíbul d’accés comú a la zona de parades, a l’operador i als ascensors que porten a l’aparcament.

2.576,8 m² de mercat

El Mercat Municipal de Rubí disposa de 2.576,8 m², distribuïts en 1.518 m² de parades, que suposen el 59% de la superfície comercial, amb un total de 156 espais de venda equivalents a 50 parades: 11 cansaladeries, 9 carnisseries, 7 parades de pollastre, 5 de fruites i verdures, 3 de peix, 3 de pesca salada, 2 fleques, 2 bars, 2 parades de comestibles i també una parada de carn de cavall, congelats, dietètica, ferreteria, llegums cuits i plats preparats. 

Obre 50 hores setmanals: els dilluns de 8 h a 13 h, els dimarts i dimecres de 7.30 h a 13.30 h; els dijous, també de 7.30 h a 13.30 h i de 17 h a 20 h; els divendres no tanca al migdia i obre de 7 h a 20 h i els dissabtes de 7 h a 14.30 h. Tots els paradistes tenen les taxes congelades des del 2012.

Notícies relacionades

El 41% restant de la superfície comercial de l’equipament, 1.058 m², l’ocupa des d’abans de Nadal un supermercat, que combina comerç quotidià alimentari i no alimentari i obre 75 hores setmanals: de dilluns a dissabte de 8.30 h a 21 h.

Més notícies de Rubí