EDUCACIÓ PÚBLICA

L'Escola Joan Maragall de Rubí recuperarà la segona línia de P-3

La Generalitat ha respost favorablement a les queixes de mares i pares, que feia temps que en reclamaven la reobertura

image

image

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha comunicat a l’Ajuntament la seva intenció d’obrir una segona línia de P-3 a l’Escola Joan Maragall, després d’haver constatat un important augment de la demanda. La notícia era molt esperada per mares i pares, que feien temps que reclamaven aquesta ampliació.

L’anunci de la Generalitat arriba només uns dies després que el col·lectiu de pares i mares de l’escola, amb el suport de l’AMPA del centre, organitzés una mobilització davant l’Ajuntament per reclamar la recuperació d’aquesta segona línia, que va ser suprimida degut a la baixa demanda existent.

El gran augment del nombre de preinscripcions escolars va portar a reclamar aquesta ampliació, ja que la demanda va ser tan alta que va doblar les places ofertes, cosa que va deixar el centre desbordat i va abocar les famílies a escolaritzar els fills i filles en escoles més allunyades.

A més d’aquestes mobilitzacions i de nombrosos intents de contacte amb el Departament d’Ensenyament, mares i pares del centre van iniciar una recollida de firmes virtual per fer pressió, que va superar les 1.300 firmes a favor de l’ampliació.  

Suport de l’Ajuntament

El consistori, d’altra bana, va recolzar els tutors. L’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez va rebre les famílies afectades per oferir-los recolzament i anunciar-los que es posaria en contacte amb la Generalitat, amb l’objectiu de traslladar-li les preocupacions i sol·licitar la reobertura de la línia.

L’alcaldessa, que ha agraït públicament la col·laboració del Departament d’Ensenyament, confia que el fet d’obrir una segona línia a l’Escola Joan Maragall no repercuteixi negativament en cap altre centre públic de la ciutat.

Notícies relacionades

A més, ha insistit que l’Ajuntament no és partidari de tancar grups per donar resposta a les disminucions de natalitat, sinó de reduir les ràtios, ja que és “el que veritablement dona sentit a la defensa de l’educació pública”. L’alcaldessa ha acabat assegurant que “quan es redueixen places en centres públics o concertats, el que s’aconsegueix és millorar la qualitat de l’ensenyament i la qualitat de tot el sistema”.

Més notícies de Rubí en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA