Un mal dia per a Sánchez
No és només que Galícia hagi decidit indultar Alberto Núñez Feijóo, i sense condicions, sinó que a més ha castigat, i durament, Pedro Sánchez. Cert que cap dels dos era candidat en les eleccions autonòmiques d’aquest diumenge, però és evident que tots dos s’hi van bolcar, i no només per donar suport als que aspiraven a presidir la Xunta sinó, una vegada més, en aquest duel personal que mantenen i que comença a transcendir perillosament els límits de la rivalitat política.
Sembla que el president del PP es plantejava aquests comicis com la revenja del 23J, quan va ser el candidat del partit més votat però no va aconseguir el Govern per falta de suports. Pot sentir-se satisfet, però només en l’orgull, perquè mantenir l’Executiu gallec no suposa conquerir la Moncloa i ni tan sols li posa més fàcil aquest objectiu. No s’ha d’oblidar, no obstant, que va ser durant aquesta campanya quan Feijóo va parlar d’aquest possible indult condicionat a Carles Puigdemont, potser per tal d’acostar-se a Junts i qui sap si poder pactar en el futur una moció de censura contra el president del Govern. Una hipòtesi improbable però no impossible.
Notícies relacionadesL’esquerra es va fer moltes il·lusions. Falses, com s’ha vist. Perquè els que han caigut derrotat en les eleccions gallegues han sigut els socialistes, que han perdut un grapat d’escons, han quedat tercers —ja ho havien sigut en les dues últimes convocatòries— i s’han vist gairebé triplicats pel BNG, el nacionalisme en alça de l’esquerra, que també ha absorbit els vots de Sumar i Podem, que no tenen representació. Una derrota per al PSedG i el seu líder, Gómez Besteiro, però també, per la seva implicació personalíssima, per a Sánchez.
Ells hauran de reflexionar sobre les causes, però serà difícil per als seus crítics mantenir que els ha enfonsat l’amnistia. Per més que els populars han agitat aquest assumpte, no sembla que fora de Madrid i dels seus mitjans de comunicació la qüestió preocupi tant a ningú. Menys encara quan el mateix Feijóo sembla obrir-s’hi, d’alguna manera.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
