On Catalunya

Medi Ambient

El Port de Tarragona reduirà l’aportació de sorra a la platja de la Pineda a partir del 2027

La Generalitat rebutja salvar platges amb més sorra i dona per fet que algunes desapareixeran

¿Per què una avioneta sobrevola Catalunya enviant llum làser cap als boscos?

El Port de Tarragona reduirà l’aportació de sorra a la platja de la Pineda a partir del 2027

ACN

1
Es llegeix en minuts
ACN

El Port de Tarragona preveu reduir l’aportació de sorra a la platja de la Pineda a partir del 2027, quan s’estima que acabarà la construcció dels espigons que s’han d’instal·lar als dos extrems. L’objectiu és que aquestes infraestructures ajudin a retenir la sorra, sense necessitat de fer-ne aportacions anuals com en les últimes dues dècades.

De fet, aquesta setmana han començat les tasques de reposició de sorra en aquesta zona, a través d’una draga que, aquest any, té més capacitat i un nivell d’emissions inferior. Es preveu que es descarreguin 100.000 metres cúbics de sorra. Aquesta aportació s’emmarca dins d’un contracte de quatre anys per al període 2020-2023 i amb un pressupost total de 2,4 MEUR.

Des de fa 20 anys, i fruit d’una declaració d’impacte ambiental per la prolongació del dic de Llevant, el Port de Tarragona s’ha vist obligat a aportar sorra a la platja de la Pineda. Uns treballs que serveixen per recuperar els metres perduts, a conseqüència de l’onatge i els temporals d’hivern, i deixar la zona preparada abans que arrenqui la temporada d’estiu.

Amb la construcció dels dos futurs espigons i el tancament del port amb el contradic de Ponent, l’Autoritat Portuària preveu reduir aquestes aportacions de sorra, que en els últims quatre anys han suposat una despesa de 600.000 euros anuals.

Notícies relacionades

«La idea inicial és construir dos espigons a la platja que estiguin integrats en la trama urbana de la Pineda, de manera que es compartimenti la zona en tres trams per fer-la més resilient als temporals que hi puguin haver», ha detallat l’enginyer i cap de divisió d’Infraestructures i Conservació del Port de Tarragona, Oriol Queraltó.

De moment, i mentre aquests dos projectes no siguin una realitat, el Port de Tarragona no descarta continuar aportant sorra a la costa sempre que es necessiti. De fet, l’ens portuari ha defensat que un dels seus objectius és «vetllar per l’entorn» natural en tots els seus àmbits d’actuació», no obstant, «especialment referent a les obres».