On Catalunya
Evitar aglomeracions
Albiol demana a Colau coordinar estratègies a les platges metropolitanes abans del final de l’estat d’alarma
L’alcalde de Badalona es mostra preocupat per les situacions que es poden produir als municipis costaners després del 9 de maig
La situació recorda el 2020, quan Albiol també va enviar una carta oficial a la presidenta de l’AMB per demanar-li que convoqués «una trobada urgent»

Ambiente de buen tiempo en la playa de la Barceloneta. /
L’alcalde de Badalona (Barcelonès), Xavier García Albiol, ha fet arribar una carta a la presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per demanar-li que convoqui una reunió amb tots els alcaldes dels municipis de l’AMB que tenen platja per «coordinar estratègies davant les possibles aglomeracions nocturnes que es produiran a les platges a partir del 9 de maig», una vegada finalitzi, previsiblement, l’estat d’alarma actual i, per tant, no hi hagi toc de queda.
A la carta, Albiol es mostra preocupat per les situacions que es poden produir als municipis costaners una vegada finalitzi l’estat d’alarma i si la Generalitat decideix seguir amb les actuals mesures de limitació horària de bars i restaurants.
En aquest sentit, l’alcalde de Badalona considera important mantenir una estratègia comuna «a fi d’evitar situacions i mesures contradictòries», una situació de descoordinació que ja es va viure al llarg de la primavera i de l’estiu del 2020. Llavors, la diferència de velocitats en la desescalada pel coronavirus va generar cert desconcert entre la població que, després de superar la fase més severa del confinament, s’acostava a les platges catalanes.
Es repeteix l’escenari
Com ja va passar l’any passat, la complexitat ve donada perquè són els mateixos municipis els encarregats de regular quines activitats estan permeses a les seves costes, de manera que les regles poden variar d’una zona a l’altra.
Un dels moments de més polèmica de l’any passat es va produir després que Barcelona anunciés que tancaria les seves platges durant la revetlla de Sant Joan. Albiol ja es va mostrar crític llavors amb Colau per la seva decisió «unilateral» i, després d’uns dies d’incertesa, l’alcalde de Badalona va anunciar que finalment també tancaria les platges durant la revetlla «per evitar problemes de seguretat i aglomeracions».
Notícies relacionadesEn aquesta ocasió, Albiol també va enviar una carta oficial a la presidenta de l’AMB per demanar-li que convoqués «una trobada urgent» amb tots els alcaldes dels municipis metropolitans que tinguin costa per «consensuar l’ús de les platges durant la nit de la revetlla de Sant Joan».
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
Xavier García Albiol Platges Ada Colau Estat d'alarma a Espanya Coronavirus a Catalunya Ajuntaments AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Estudi científic Treballar en excés pot alterar l’estructura cerebral i perjudicar des de la regulació emocional fins a la presa de decisions
- Ciclisme Pedersen suma la seva tercera victòria en el Giro
- Successos Mort dels germans d'Amer: un va matar a l'altre i després es va suïcidar
- Una prova de resistència "La Titan té una cosa que fa que sempre vulguis tornar"
- Rugbi Els homes de Paco
- El ressorgiment d’una entitat històrica "Reus torna a ser feliç amb el futbol"