On Catalunya
FER ARRELS
L'alzina de la Pega i la vall d'Olzinelles
Un bonic camí, apte per a tots els públics, va paral·lel al torrent

amadridejos52640559 arbol onbarcelona encina o alzina de la pega olzinelles fot200305235657
A l’alzina de la Pega, possiblement la més gran i més vella del terme municipal de Sant Celoni, s’hi pot accedir seguint la carretera BV-5112 en direcció a l’ermita de Sant Esteve d’Olzinelles. Amb cotxe són uns 10-15 minuts des del nucli urbà.
‘Quercus ilex’
Nom comú en català: alzina Nom comú en castellà: encina Origen: tota la conca mediterrània, des de la península Ibèrica fins a Turquia, si bé és molt més escassa a l’estAntigüedad: desconeguda. Possiblement uns 300 anys Lloc: Sant Celoni (Vallès Oriental). A un voral de la carretera BV-5112. Al costat de la masia de Can Valls i a 600 metres de l’ermita de Sant Esteve d’Olzinelles.
No obstant, hi ha una alternativa molt més recomanable que consisteix a fer el recorregut a peu per un camí apte per a tots els públics que surt de la masia de Can Draper, on es pot aparcar, i va paral·lel a la riera a través d’una porció ben conservada del parc natural del Montnegre-Corredor. A més de caminar sentint el soroll de l’aigua i el cant dels ocells, la ruta inclou interessants elements patrimonials, com ara antics forns i pous de gel, i un grapat d’arbres de dimensions notables.
Notícies relacionadesLa tricentenària alzina de la Pega és gruixuda (3,90 metres de perímetre), però destaca sobretot per la seva alçada (uns 32 metres), sense gairebé parangó a Catalunya. Al seu costat hi ha diversos plàtans i un cedre també enormes, així com verns i més alzines. La ruta completa de la vall d’Olzinelles és circular i dura unes tres hores i mitja (10 km), però no té pujades ressenyables.
Localitzador Google Maps d’arbres singulars Fer Arrels-On Barcelona
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)