Publireportatge
Copisa acaba la construcció d'una planta d'enriquiment de ferro a Mauritània
La constructora Copisa ha acabat recentment una nova planta d'enriquiment de ferro a Zouerat (Mauritània). L'empresa s'ha fet càrrec de la construcció i l'equipament de les instal·lacions de la planta, amb una capacitat de producció anual que pot arribar als 4 milions de tones. L'import de l'obra, que s'ha executat en tres anys, ha superat els 150 milions d'euros.
El projecte, conegut amb el nom de Guelb II, és el contracte més gran aconseguit per una empresa espanyola en aquest país. Ha comptat amb el finançament del BEI, l'Agència Francesa de Desenvolupament, el Banc Islàmic de Desenvolupament i el Banc Africà de Desenvolupament, i ha sigut gestionat per l'enginyeria canadenca SNC Lavalin.
Campament permanent al desert per allotjar els treballadors
En el projecte, que ha sigut de gran complexitat per la seva ubicació geogràfica, a més de 800 km del port de Nouadhibou i enmig del desert, els treballadors han hagut de superar la barrera de les altes temperatures, que poden arribar a ser de prop de 50 graus. Per al seu allotjament es va construir un campament degudament condicionat compost per les següents instal·lacions:
Infermeria: Atenció mèdica interna (emergències, urgències de consultori i atenció bàsica)
Restaurant - cuina
Control d'accessos
Personal i instal·lacions de seguretat física
Comunicacions: wi-fi, wi-max, comunicació via satèl·lit
Instal·lacions de tractament aigua potable
Xarxes de proveïment d'aigua, electricitat i contra incendis
Il·luminació nocturna
Mesquita
Àrees d'oci i zona esportiva
Economat
Bugaderia
Control i evacuació de productes de residus
L'obra ha englobat la construcció íntegra dels treballs d'obra civil, el muntatge de tota l'estructura metàl·lica, muntatge mecànic i de canonada, així com la instal·lació elèctrica i d'instrumentació de l'ampliació de les instal·lacions de la planta.
Copisa també s'ha encarregat dels treballs de modernització de les instal·lacions auxiliars ja existents.
Notícies relacionadesUn important condicionant ha sigut la logística del material amb un termini mínim de 4 a 5 setmanes d'expedició:
Contenidors 20”: 88 u
Contenidors 40” 823 u
Vaixells d'estructura: 9
Vaixells amb maquinària, ferralla i altres materials: 2
En total ha suposat la mobilització de prop de 50.000 tones de material de construcció, 30 plataformes elevadores de 41 metres, 18 grues d'entre 35 i fins a 250 tones, 6 carretons elevadors, 8 autobusos, 2 pales excavadores, 2 motoanivelladores i 2 compactadors, entre altres maquinàries.
Principals unitats d'obra executada
Formigó: 48.500 m3
Armadura: 4.500 t
Canonada enterrada: 33 km
Estructura metàl·lica: 13.800 t
Cable elèctric: 730 km
Dades de les principals instal·lacions executades
Edificis principals: 8 u
Torres de transferència: 15 u
Cintes transportadores: 42 u
Longitud cintes transportadors: 7.300 ml
Subestacions: 7
Apiladores: 5 u
Màquines de catúfols: 2 u
Màquines trituradores: 4 u
Separadors magnètics: 43 u
Garbells: 16 u
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos