El Ministeri d’Hisenda de Montoro va rebre del PP un document del cas Bárcenas
Els correus electrònics que té en el seu poder el jutge de Tarragona Rubén Rus Vela, que investiga si els membres del despatx Equipo Económico (EE), fundat el 2006 per Montoro, van utilitzar en benefici dels seus clients les seves "influències" entre "alts càrrecs i funcionaris del Ministeri d’Hisenda", revelen un intercanvi de documentació del cas Bárcenas entre la cúpula d’Hisenda encapçalatper Montoro i el PP.
Aquest diari ha consultat el contingut d’un correu, la còpia del qual obra en poder del jutge de Tarragona, que evidencia que no només l’exministre va poder tenir accés al sumari que instruïa a l’Audiència Nacional el jutge Pablo Ruz, sinó que la cúpula d’Hisenda també va obtenir del PP un informe de la Intervenció General de l’Estat (IGAE) del cas Bárcenas, malgrat que aquesta formació política no estava personada en la causa.
En concret, el 21 gener del 2015 el llavors cap de gabinet del Ministeri, Felipe Martínez Rico, va enviar a Montoro un correu que incloïa un informe que havia elaborat el 2014 la Intervenció General de l’Estat: "És al que t’havien fet referència (en disposava el Partit i ens l’ha facilitat)", diu de manera literal el mail. En aquesta data, el jutge Ruz no havia finalitzat les seves indagacions i la formació política conservadora no havia sigut considerada responsable civil subsidiària per pagar amb diners opacs les obres de la seva seu madrilenya. Tanmateix, aquest partit sí que s’havia mantingut com a acusació en la peça principal del cas Gürtel fins que va ser expulsat el setembre del 2014.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Després de l'escàndol 'Julio Iglesias', disseccionem el patró del depredador sexual
- PP i PSOE posposen el seu inici de la campanya a Aragó
- Les aerolínies apugen els preus dels vols entre Madrid i Màlaga
- Cancel·lacions i baixa presència institucional a Fitur
- Caos a Atocha per viatjar a Andalusia per la falta de cotxes de lloguer
