La reacció de l’encausat
Una "rebequeria" i una "actitud de rebel·lia"

Carles Puigdemont acusa el Tribunal Suprem d’actuar amb "rebel·lia" al no aplicar-li la llei d’amnistia i ho veu com una "rebequeria". Així va reaccionar ahir el líder de Junts, després de conèixer-se que l’alt tribunal va rebutjar el seu últim recurs per intentar revocar la decisió del jutge Pablo Llarena de no aplicar-li la norma. Es tracta d’un nou revés judicial per al líder de Junts, però que li dona via lliure per acudir al Tribunal Constitucional. Puigdemont i la cúpula del partit ja donaven per fet que el Suprem fallaria en la mateixa direcció que Llarena, com ja va passar fa uns mesos amb els recursos de la resta del Govern del 2017, i confirmaria que la malversació està inclosa entre les excepcions previstes en la mateixa llei, per la qual cosa no pot ser amnistiable.
Però malgrat ser esperable, Puigdemont va voler tornar a deixar clara la seva indignació per la decisió del tribunal. "La sentència del Suprem de desestimar l’aplicació de la llei d’amnistia no és cap sorpresa, ni en el fons ni en la forma. La decisió confirma l’actitud de rebel·lia contra el poder legislatiu i la rebequeria davant una llei que no els agrada, i que els porta a retorçar la interpretació del suposat delicte de malversació", va dir l’expresident a través de les xarxes. I va aprofitar per tornar a carregar contra el discurs de la "normalitat" que fa el president Salvador Illa.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"