Cas Ábalos
L’exdona de Koldo acudeix al Senat tapada i rebutja declarar
Patricia Úriz, exdona de Koldo García, es va acollir ahir al seu dret a no declarar en la comissió d’investigació del Senat sobre el cas Ábalos al considerar que els fets que s’hi analitzen "són els mateixos que s’investiguen en un procés judicial" en el qual està sent "investigada", segons va dir.
La compareixença de l’exdona de qui va ser assessor de José Luis Ábalos va ser suspesa uns minuts pel president, Eloy Suárez Lamata (PP), fins que es va determinar que la compareixent podia intervenir "tapada" o bé "disfressada", segons la queixa de la senadora d’UPN María del Mar Caballero, que va arribar a assegurar que no tenia la certesa que la compareixent fos Patricia Úriz.
Notícies relacionadesDavant els dubtes dels senadors dels partits de l’oposició, el president de la comissió va requerir el DNI a Patricia Úriz i va confirmar, en una instància sense accés a les càmeres, que efectivament es tractava de l’exdona de Koldo.
En un informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil es destaca que la mercantil Áridos Anfersa SL, concessionària de Ports de l’Estat i de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), va contractar el juliol del 2022 Úriz, a qui va abonar aquell any 7.791 euros. El pagament va tenir lloc un any després que el matrimoni abandonés el Ministeri de Transports junt amb Ábalos.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- El bloc progressista del CGPJ acusa la presidenta de trencar el consens
- Forta, valenta i decidida
- La dona sense pèls a la llengua
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- Gira per Àsia Trump es marca un ball davant els artistes natius a l’aterrar a Malàisia
