Demanda a Estrasburg
El pare d’un mort el 17A denuncia "falta d’investigació"
La querella afirma que es van deixar de banda "qüestions clau" sobre els responsables de l’atemptat de Barcelona

El pare del nen de 3 anys que va morir a la Rambla de Barcelona en els atemptats del 17 d’agost del 2017 ha interposat una demanda en el Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) per la "falta d’investigació exhaustiva" dels fets per part d’Espanya. El document, a què ha pogut tenir accés l’ACN, defensa que s’han exclòs "qüestions clau" sobre els antecedents i els autors de l’atac, i també sobre la seva relació amb les autoritats espanyoles. Entre altres aspectes, planteja "dubtes" sobre la mort i les connexions de l’imam de Ripoll.
La defensa del demandat assegura que les investigacions que van portar a les condemnes van tenir un "abast limitat". Tot això va donar com a resultat, per al demandant, una investigació "restringida" que no va permetre aclarir elements clau. Critica que només s’imposés als tres acusats els fets d’Alcanar i no els de la Rambla i Cambrils. I també censura que s’excloguessin preguntes sobre l’imam Abdelbaki es-Satty.
Així, apunta a la "prematura" conclusió que un dels cossos trobats a Alcanar era el d’Es-Satty i defensa que existeixen "seriosos dubtes" sobre com es va arribar a aquesta conclusió. En aquest sentit també planteja que hi ha testimonis que van assegurar veure la furgoneta de l’imam allunyar-se després de l’explosió, que hi va haver activitat al seu mòbil després i que la seva família no va reclamar mai el cos. D’altra banda, es demana investigar les connexions de l’imam amb els serveis d’intel·ligència espanyols.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA