Guilarte vol "avançar" i "despolititzar" la justícia

El president del Consell General del Poder Judicial, Vicente Guilarte, va dir ahir, arran de l’acord entre PSOE i PP per renovar el CGPJ, que ara "cal avançar" a "despolititzar la justícia plenament", amb especial atenció als nomenaments que afrontarà el futur òrgan de govern dels jutges. Guilarte va fer una valoració del pacte "enormement positiva" i del qual va dir: "No hi ha hagut canvi de cromos". Després de l’acord, el president del CGPJ va afegir que "ara cal avançar" per "despolititzar la justícia plenament", i és "molt important" abordar el prop d’un centenar de nomenaments de la cúpula judicial que estan pendents.
El guió pactat per PP i PSOE per renovar el CGPJ ja té dates. La presidenta del Congrés, Francina Armengol, va comunicar a tots els grups parlamentaris que el ple de la Cambra baixa es reunirà en quatre ocasions, una cada setmana del mes de juliol, per tramitar la renovació del CGPJ i aprovar la reforma de la llei orgànica del poder judicial que mandata el nou consell a elaborar en el termini de sis mesos una proposta per modificar el sistema d’elecció dels vocals de procedència judicial.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- MOBILITAT El sector de les VTC convoca protestes per evitar la seva "desaparició"
- Transició ecològica Catalunya s’assegura connexió elèctrica per descarbonitzar la petroquímica
- Sector hoteler El preu mitjà de les habitacions d’hotel a BCN va caure 2 euros a l’estiu
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Política monetària La Fed compleix la previsió i retalla 0,25 punts els tipus