Cas Erial
La Guàrdia Civil afirma que Zaplana va teixir una xarxa de blanqueig
Els investigadors de l’UCO expliquen en el judici el recorregut dels diners procedents de suposades comissions per adjudicacions

L’expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana va teixir una xarxa nacional i internacional de blanqueig de capitals, suposadament procedent de comissions per l’adjudicació de les ITV i el Pla Eòlic que va començar a cobrar quan era cap del Consell, amb l’ajuda de diversos amics testaferros, segons van confirmar ahir els tres agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, que continuen declarant davant el tribunal del cas Erial.
Els tres investigadors de la Guàrdia Civil van disseccionar la traçabilitat dels diners que van pagar els Cotino des que, l’any 2001, es crea Imison International amb els 640.000 euros que transporta Juan Cotino de manera il·legal a Luxemburg. Com els Cotino remeten diners a aquest paradís offshore a través d’ampliacions de capital (que és la versió moderna de les comissions) i que acaba a partir del 2005 en mans de Joaquín Barceló (testaferro confés de Zaplana) i de Juan Francisco García, el cap de gabinet de Zaplana i president de la taula de contractació de les ITV, que van confessar la presumpta manipulació.
En els moments clau de la tramitació de les ITV els agents de l’UCO van documentar diverses reunions entre Eduardo Zaplana i Juan Cotino. "El paper que té Juan Cotino no és aliè a l’activitat del seu grup familiar, fins a l’any 2007, quan ven les participacions per 11,3 milions", van explicar els agents del cos policial.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"
- LLIBRES La Barcelona dels prodigis literaris
- Patri Guijarro: "Ja em sento més jo a la selecció, com al Barça"
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique