Orriols, alcaldessa
L’extrema dreta independentista governarà Ripoll després de frustrar-se un cordó sanitari
La candidata d’Aliança Catalana, Sílvia Orriols, ha sigut elegida nova alcaldessa de Ripoll al no prosperar un cordó sanitari de Junts, el PSC, ERC i la CUP per impedir la investidura de la dirigent de la formació d’extrema dreta i independentista, guanyadora en les eleccions del 28 de maig. Les negociacions per conformar un pacte que desbanqués Orriols es van trencar ahir divendres després que el PSC, ERC i la CUP –que van segellar un acord al marge dels postconvergents– acusessin Junts d’exigir l’alcaldia i vetar els cupaires.
El suspens s’ha allargat fins a la votació d’investidura, a la qual les forces detractores d’Aliança Catalana han arribat sense un acord segellat. La candidata de Junts, Manoli Vega, i d’ERC, Chantal Pérez, han mantingut les seves respectives candidatures. Així doncs, el desacord entre Junts, el PSC, ERC i la CUP ha propiciat que Orriols prengui la vara de comandament.
La nova alcaldessa, investida només amb els sis vots d’Aliança Catalana, governarà en minoria. Després de jurar el càrrec per imperatiu legal, Orriols ha repetit els postulats xenòfobs que pregona a l’afirmar que hi ha immigrants que viuen a costa dels impostos dels veïns de Ripoll. També ha al·ludit a la inseguretat. Al seu torn, ha acusat els altres partits i els mitjans de comunicació d’haver-la difamat.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Tendències de consum El comerç es bolca en la botiga física en plena efervescència digital
- Llançament (in)esperat Filtrat el nou disc de Rosalía, ‘Lux’, que es publica aquest divendres
- Funció pública Test psicotècnics, CV com en les empreses i molta IA: així són les noves oposicions que estudia implantar la Generalitat
- Entrevista Santi Vila: "Junts per Catalunya té molt bons alcaldes i pèssims parlamentaris"
- DERROTA A LIVERPOOL Els set pecats del Reial Madrid de Xabi Alonso a Anfield que ni Courtois va poder tapar
- Enquesta de Sanitat El consum d’alcohol, tabac i cànnabis cau significativament entre els joves, però es manté l’ús de vaporejadors
