Després del fracàs del 28M
Ciutadans debat si es presenta a les generals després de desaparèixer a comunitats autònomes i ajuntaments
El partit taronja convoca un comitè nacional aquest dimarts per abordar el debat sobre si presentar-se o no el 23 de juliol
Feijóo demana a Ciutadans fer una reflexió sobre «si són útils» o dividiran el vot del centredreta

La desaparició de Ciutadans aquest 28 de maig després de quedar fora de tots els parlaments i grans ajuntaments –va caure també el de Madrid i amb aquest, Begoña Villacís, principal símbol dels taronges– ha provocat un debat imminent en el partit liberal: decidir si es presentaran o no a les generals del 23 de juliol avançades per Pedro Sánchez.
Aquest dimarts hi haurà una reunió del comitè nacional per decidir-ho. Hi ha dirigents que consideren que toca tancar després d’aquest nou fracàs, que arriba després de derrotes molt dures com la desaparició a Madrid i Andalusia dels dos anys passats. Els líders actuals, Adrián Vázquez i Patricia Guasp, sempre han mantingut que «passés el que passés» en aquestes eleccions, el partit taronja acabaria el cicle electoral i es presentaria a les generals i a les europees. Fins i tot Guasp ho va reiterar en aquest diari en una entrevista.
Però també és cert que en les previsions del partit mai va estar una desaparició d’aquesta magnitud. Ciutadans comptava de mantenir representació en algun parlament autonòmic i capitals de província. El fracàs és total.
Notícies relacionadesI en aquest punt fins i tot Alberto Núñez Feijóo va entrar al debat de ple des de la seva compareixença a Gènova: «Els toca fer la reflexió sobre si són útils o poden perjudicar diputacions i ciutats com a conseqüència de tenir un 1% o un 1,5% del vot. No crec que és el que pretenguin els que voten Ciutadans», va dir, llançant una petició evident que no vagin a les generals per no dividir vot.
Feijóo va recordar que en els mesos passats el PP ha contactat amb càrrecs i militants de diferents territoris «per veure si podien aportar en les seves llistes». Els que ho van fer, va dir, van marxar al PP. I la resta «ara ha de reflexionar».
Consulta els resultats de les eleccions autonòmiques 2023 el 28M
Recorda que el 28M podràs consultar els resultats de les eleccions municipals 2023 a Espanya:
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»