Aniversari de la invasió russa
Espanya estudiarà la possibilitat d’enviar avions de combat a Ucraïna
Sánchez apunta que la decisió s’ha de prendre «en l’àmbit europeu i dels aliats» i afirma que «la història reconeixerà l’aportació de la societat espanyola en favor de la pau»

«La història reconeixerà el compromís i l’aportació de la societat espanyola en favor de la pau», ha dit Pedro Sánchez en l’aniversari de la guerra d’Ucraïna. Però en ocasions com aquesta, ha continuat el president del Govern, també l’enviament d’«eines militars» resulta necessari per arribar a aquesta pau.
Sánchez ha batut aquest divendres el seu rècord d’entrevistes emeses en un sol matí. Quatre en tot just tres hores, en diferents ràdios i televisions. Estaven pregravades, i totes s’havien portat a terme el dia anterior a Kíiv, on el cap de l’Executiu va viatjar per entrevistar-se amb el seu homòleg Volodímir Zelenski i anunciar la seva intenció d’ampliar l’ajuda militar a Ucraïna, enviant quatre tancs més dels sis inicialment acordats. Però el fet que s’hagin concentrat totes aquestes cites en una jornada dona idea de la importància que concedeix la Moncloa a la visita al país atacat per Rússia, ara que es compleix just un any del començament de la guerra.
Tant a la SER com a RNE, on s’han emès les dues primeres entrevistes, Sánchez ha tornat a plasmar el seu absolut suport a Ucraïna davant la invasió ordenada pel president rus, Vladímir Putin. «La nostra voluntat d’ajudar l’agredit és inequívoca. No hi pot haver equidistància», ha assenyalat Sánchez, que ha restat importància a les seves diferències amb Unides Podem sobre l’enviament d’armes, perquè són, segons el seu parer, només «matisos». Socialistes i morats, ha argumentat, estan d’acord en qui és l’«agredit» i qui l’«agressor».
De fet, ha explicat que Espanya estudiarà la petició «legítima» d’ajuda aèria d’Ucraïna d’acord a les capacitats militars de què disposa el Ministeri de Defensa i en coordinació amb els països aliats i dins de la Unió Europea. «Ho estudiarem», però «no tenim una decisió presa, perquè això ha de fer-se en l’àmbit més europeu i dels aliats», ha declarat. «A partir d’allà, evidentment d’acord amb les nostres capacitats militars, estem subministrant ajuda [...] i en tot el que pugui arribar en el futur, ho haurem d’estudiar», ha conclòs.
La proposta xinesa
«Ningú va voler la guerra tret d’una persona», ha assenyalat el president del Govern, amb referència a Putin. A l’haver sigut gravades les entrevistes el dia anterior, Sánchez no ha pogut valorar en profunditat la proposta que aquest divendres ha llançat la Xina. En un dels moviments més rellevants dels últims mesos, el país asiàtic ha presentat una iniciativa amb 12 punts per aconseguir la pau. Entre d’altres, l’obertura de negociacions, un alto el foc i el respecte a la integritat territorial de Rússia i Ucraïna.
Notícies relacionades«La Xina pot jugar un paper fonamental», ha assenyalat el president del Govern. «És important que la Xina faci un pas endavant per aconseguir la pau a Ucraïna», ha insistit Sánchez, que també ha contestat a l’acusació llançada dijous per Alberto Núñez Feijóo. Segons el líder del PP, el Govern està sufragant Putin a través de l’augment en els últims anys de la compra de gas a Rússia.
«És lamentable que ens hàgim convertit en un dels països que més gas importa de Rússia. En conseqüència, estem finançant de manera indirecta la invasió il·legal d’Ucraïna», va dir Feijóo. «La crítica no està justificada. Molt d’aquest gas és per proveir de demanda elèctrica França i Portugal», ha respost Sánchez a Antena 3.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Operació Catalunya Mas es querella contra Fernández Díaz i Cospedal i els acusa d’organització criminal i malversació