Infraestructures
El Parlament demana incloure la B-40 en els pressupostos i ampliar l’aeroport
La Cambra avala els grans projectes amb els vots del PSC, Junts i Cs, malgrat el rebuig d’ERC
Aeroport de Barcelona-el Prat: el debat semàntic sobre ampliar o modernitzar
La B-40, un projecte en eterna discussió durant dècades
Nova clatellada parlamentària per a Pere Aragonès de la mà del PSC i Junts. La Cambra catalana ha aprovat, amb el suport de socialistes i postconvergents, una moció de Ciutadans que insta el Govern a incloure una «dotació pressupostària suficient» per a la B-40 en els comptes del 2023. A més, el text demana impulsar «fermament l’augment de la capacitat de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona – el Prat» amb l’«ampliació de la seva infraestructura d’enlairament i aterratge».
La moció dels taronges ha rebut un ampli suport de la Cambra catalana amb 81 vots a favor, entre ells els del PSC i Junts, però també de Vox i del PP. En canvi, ERC, la CUP i els Comuns han votat en contra dels dos punts.
Es tracta de dues infraestructures clau per als socialistes i que ja van ser conflictives durant la negociació dels pressupostos de la Generalitat. Finalment, Pere Aragonès i Salvador Illa van pactar tancar el conveni de finançament d’aquesta ronda del Vallès durant el primer trimestre de l’any i també crear una comissió tècnica per «modernitzar» l’aeròdrom.
Durant el debat, però, s’han pogut palpar les diferències que encara es mantenen entre socialistes i republicans en aquests aspectes. El diputat d’ERC José Rodríguez va defensar que els pressupostos no inclouen «ni un euro» per a la B-40. Una afirmació que va criticar el socialista Jordi Terrades, que va recordar que aquesta carretera es finançarà amb una transferència de fons de l’Estat a la Generalitat. «Vol dir que quan es firmi el conveni, el Govern no incorporarà la transferència de recursos als pressupostos? No s’ho creu ni vostè ni el seu grup parlamentari», va sentenciar Terrades.
També sobre l’aeroport es van veure discrepàncies entre els dos socis de comptes. Mentre Rodríguez va insistir que no era el moment de parlar d’«ampliació» i de la creació d’una altra pista, Terradas va demanar deixar treballar la «comissió tècnica d’experts» i que els polítics es mantinguin al marge de la discussió.
A més, la moció aprovada també exigeix al Govern que impulsi amb l’Estat, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Tortosa «les solucions de connectivitat de la C-12 i la T-301» al seu pas per la capital del Baix Ebre i «la millora del trànsit urbà de la ciutat, inclosa la construcció d’un tercer pont». Aquest punt sí que ha rebut el suport dels republicans.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
