Municipals 2023
El sobiranisme moderat es reuneix per pactar candidatures conjuntes i reconstruir l’espai de CDC
Els líders del PDeCAT, Convergents, PNC, Centrem i Ara Catalunya celebren una cimera per certificar l’aliança de cara a les eleccions municipals
Així estan les enquestes de les eleccions municipals a Barcelona 2023

GRAF6985 BARCELONA 20 7 2019 - El consell nacional del PDeCAT ha aprobado este sabado la propuesta de la direccion de abrir un periodo de debate interno hasta el 20 de septiembre en sus agrupaciones sectoriales y territoriales para recoger propuestas de los asociados sobre la ordenacion del espacio de JxCat El presidente del Partit Democrata David Bonvehi ha destacado en su discurso en abierto en el consell nacional que los ultimos resultados electorales de JxCat -marca con la que ha concurrido PDeCAT- no son del todo satisfactorios y que es necesaria una reflexion profunda sobre la evolucion el espacio postconvergente EFE Andreu Dalmau /
Els líders del PDeCAT, Convergents, Partit Nacionalista de Catalunya (PNC), Centrem i Ara Catalunya han celebrat aquest diumenge una cimera per certificar l’aliança de cara a les eleccions municipals del maig i impulsar un espai comú del sobiranisme moderat inspirat en l’antiga Convergència.
Així ho han explicat a Efe diverses fonts coneixedores de la trobada, celebrada a Barcelona i a la qual han assistit David Bonvehí (PDeCAT), Germà Gordó (Convergents), Marta Pascal (PNC), Lluís Font (Centrem) i Josep Maria Pujol (Ara Catalunya), acompanyats de membres de les respectives direccions executives.
Després d’uns quants mesos de negociacions bilaterals i multilaterals entre les diferents formacions, avui diumenge s’han reunit per primera vegada els principals dirigents.
Bonvehí, Gordó, Pascal i Font van ostentar càrrecs en l’antiga CDC, posteriorment en el PDeCAT, i no comparteixen l’unilateralisme ni la via de confrontació amb l’Estat que propugna JxCat.
Aquestes forces del sobiranisme moderat –principalment el PDeCAT, formació hereva de Convergència– estan presents a nombrosos ajuntaments, però no tenen representació al Parlament.
Segons les fonts consultades, ja han pactat més de 170 caps de llista en candidatures conjuntes per a les eleccions municipals del maig i tenen la voluntat de presentar unes 300 llistes en total.
Notícies relacionadesL’objectiu de fons és reconstruir l’espai polític que va representar en el seu moment Convergència i que va quedar relegat amb l’acceleració del procés independentista que va culminar el 2017.
L’octubre passat, el PDeCAT ja es va proposar posar en valor la seva tradició política, i impulsar un «espai CiU» per reivindicar-se com a projecte aglutinant del sobiranisme moderat, allunyat de la via unilateral cap a la independència i inspirat en la centralitat de l’antiga CiU.
Política Catalunya David Bonvehí PDECat Convergència Eleccions municipals Partits Polítics Eleccions Independència de Catalunya Ajuntaments
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya