Municipals 2023
El sobiranisme moderat es reuneix per pactar candidatures conjuntes i reconstruir l’espai de CDC
Els líders del PDeCAT, Convergents, PNC, Centrem i Ara Catalunya celebren una cimera per certificar l’aliança de cara a les eleccions municipals
Així estan les enquestes de les eleccions municipals a Barcelona 2023
GRAF6985 BARCELONA 20 7 2019 - El consell nacional del PDeCAT ha aprobado este sabado la propuesta de la direccion de abrir un periodo de debate interno hasta el 20 de septiembre en sus agrupaciones sectoriales y territoriales para recoger propuestas de los asociados sobre la ordenacion del espacio de JxCat El presidente del Partit Democrata David Bonvehi ha destacado en su discurso en abierto en el consell nacional que los ultimos resultados electorales de JxCat -marca con la que ha concurrido PDeCAT- no son del todo satisfactorios y que es necesaria una reflexion profunda sobre la evolucion el espacio postconvergente EFE Andreu Dalmau /
Els líders del PDeCAT, Convergents, Partit Nacionalista de Catalunya (PNC), Centrem i Ara Catalunya han celebrat aquest diumenge una cimera per certificar l’aliança de cara a les eleccions municipals del maig i impulsar un espai comú del sobiranisme moderat inspirat en l’antiga Convergència.
Així ho han explicat a Efe diverses fonts coneixedores de la trobada, celebrada a Barcelona i a la qual han assistit David Bonvehí (PDeCAT), Germà Gordó (Convergents), Marta Pascal (PNC), Lluís Font (Centrem) i Josep Maria Pujol (Ara Catalunya), acompanyats de membres de les respectives direccions executives.
Després d’uns quants mesos de negociacions bilaterals i multilaterals entre les diferents formacions, avui diumenge s’han reunit per primera vegada els principals dirigents.
Bonvehí, Gordó, Pascal i Font van ostentar càrrecs en l’antiga CDC, posteriorment en el PDeCAT, i no comparteixen l’unilateralisme ni la via de confrontació amb l’Estat que propugna JxCat.
Aquestes forces del sobiranisme moderat –principalment el PDeCAT, formació hereva de Convergència– estan presents a nombrosos ajuntaments, però no tenen representació al Parlament.
Segons les fonts consultades, ja han pactat més de 170 caps de llista en candidatures conjuntes per a les eleccions municipals del maig i tenen la voluntat de presentar unes 300 llistes en total.
Notícies relacionadesL’objectiu de fons és reconstruir l’espai polític que va representar en el seu moment Convergència i que va quedar relegat amb l’acceleració del procés independentista que va culminar el 2017.
L’octubre passat, el PDeCAT ja es va proposar posar en valor la seva tradició política, i impulsar un «espai CiU» per reivindicar-se com a projecte aglutinant del sobiranisme moderat, allunyat de la via unilateral cap a la independència i inspirat en la centralitat de l’antiga CiU.
Política Catalunya David Bonvehí PDECat Convergència Eleccions municipals Partits Polítics Eleccions Independència de Catalunya Ajuntaments
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
