Noves sigles
El PDECat registra la marca ‘Espai CiU’ com a partit polític
La formació es reivindica com a projecte aglutinant del sobiranisme moderat, allunyat de la via unilateral cap a la independència

zentauroepp45947503 el president del pdecat david bonveh en declaracions als 181118164253 /
El PDECat va registrar el dimarts 11 d’octubre la marca ‘Espai CiU’ com a partit polític, segons consta en el registre de formacions polítiques del Ministeri de l’Interior.
El partit té la seu al número 441 de l’avinguda Diagonal de Barcelona i com a president d’Espai CiU hi figura Mateu Comalrena de Sobregrau Esteve, que és membre de l’executiva del PDECat amb les funcions de secretari d’Estratègia del Món Rural.
El PDECat impulsa Espai CiU per rellançar el seu projecte polític, «reposicionar-se al mapa» polític català i reivindicar-se com a projecte aglutinant del sobiranisme moderat, allunyat de la via unilateral cap a la independència i inspirat en la centralitat de l’antiga CiU.
En aquesta línia, ahir, en una roda de premsa, el secretari d’organització del PDECat, Genís Boadella, va reivindicar el «llegat polític» de l’antiga CiU, que va encapçalar un estil de fer política basat a ser «capaç d’arribar a acords».
Espai CiU també té una pàgina web habilitada (www.espaiciu.cat), en la qual apareix el logo del partit, la frase «Ens agraden les coses ben fetes» i un menú amb dues opcions: «Apunta-t’hi» i «Fes un donatiu».
El logo d’Espai CiU recupera part de la simbologia de l’antiga Convergència i Unió, com una esfera a sobre del logo amb una senyera marcada, així com el taronja i el blau fosc, els dos colors de la federació nacionalista.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE