Divisió sobiranista
Òmnium demana deixar d’«entretenir-se amb l’1-O» i avançar cap a la independència
Antich diu que en aquesta Diada «s’accentuen més les diferències que els punts en comú» entre les entitats sobiranistes

El president d’Òmnium, Xavier Antich, ha demanat a l’independentisme que «deixi d’entretenir-se amb el que va fallar l’1-O» i ha considerat que ara és necessari avançar i construir el camí cap a la independència de Catalunya. «Partim de la idea que aquest cicle està esgotat i que cal obrir-ne un de nou. Hem de deixar d’entretenir-nos en què va fallar l’1-O», defensa.
En una entrevista al diari ‘El Punt Avui’ aquest dissabte, Antich ha evitat carregar sobre els partits totes les culpes de la situació actual de l’independentisme. «Si no avancem no és només un problema dels partits o només de la societat civil organitzada. No podem cedir a la temptació de simplificar l’anàlisi i dir que la culpa és només dels altres», ha apuntat el president d’Òmnium, que ha receptat més autocrítica interna.
«Una de les coses que van passar el 2017 i que ja ens podem dir és que es va generar una expectativa que allò seria un tres i no res. I això forma part de la immaduresa política col·lectiva, perquè cap procés de transformació política contemporània, cap, ve d’un tres i no res», ha assegurat.
«Per dir-ho simple: no vendrem fum i assumim que la independència no vindrà demà ni d’aquí a tres mesos, però tampoc volem que sigui d’aquí a trenta anys», ha afirmat.
Les diferències
Notícies relacionadesSegons el seu parer, en la Diada d’aquest diumenge «s’accentuen més les diferències que els punts en comú» entre Òmnium i l’ANC. Tanmateix, ha considerat que la col·laboració entre les dues entitats per organitzar els actes cada any «és una bona aliança» i ha volgut mostrar el seu respecte a l’ANC, a qui veu com una entitat que no només és amiga, sinó còmplice, en les seves paraules. «És la seva posició i no és gratuïta», ha dit.
Sobre el fet que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, no acudeixi a la manifestació de l’ANC però sí a l’acte d’Òmnium, ha recordat que també assistiran a l’acte la presidenta de Junts, Laura Borràs, i altres representants polítics d’altres partits: «No sobra ningú. Per aconseguir la independència es necessita tots els independentistes», ha asseverat, i ha afegit que l’entitat que lidera treballa «per aquest 80% que defensa el final de la repressió o el dret a decidir». «Ens resistim a pensar aquest país en termes de fractura, d’un 50% i un 50%», ha reflexionat. Així, ha apuntat que ara l’independentisme necessita «ser més fort, estar en més llocs, més ben organitzat i tenir més intel·ligència col·lectiva o maduresa a llarg termini».
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: L’espurna de la setmana es diu Juana Dolores
- Molèsties telefòniques Fi a les trucades ‘spam’ al mòbil: ¿A partir de quin dia està prohibit que te les facin?
- COM JA VA FER AL CAMP NOU Mourinho va insultar els àrbitres al pàrquing després de perdre la final amb el Sevilla
- Lenta recuperació Els pantans remunten i s’acosten al 26% de la seva capacitat després d’un maig de pluges irregulars a Catalunya
- Denúncia de la FAVB Llei mordassa: Multat un veí de Barcelona amb 450 euros al travessar un carrer
- La cita musical al Fòrum Festa amb soul, fúria hardcore i cants a Beelzebub en la primera jornada del Primavera
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 2 de juny del 2023
- Assaig clínic al Japó Un fàrmac contra el parkinson podria alentir l’ELA
- Per Sergi Mas El pòdcast d’EL PERIÓDICO | La NASA resol que començarà a estudiar el fenomen ovni
- Protesta al Fòrum El malestar contra el soroll es concentra en el Primavera Sound i exigeix exportar concerts fora de Barcelona