Diada polèmica
Junqueras lamenta que la manifestació de la Diada de l’ANC sigui «excloent» amb ERC
El líder d’ERC critica que la concentració no sigui «integradora»
El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha retret aquest dimarts a l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) que la seva manifestació per a la Diada de l’11 de setembre sigui «excloent» i «en contra de la majoria d’independentistes i del partit majoritari de l’independentisme», amb referència als republicans.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, sí que anirà a l’acte polític que organitzarà Òmnium Cultural amb motiu de la Diada, una assistència que contrasta amb la seva anunciada absència a la manifestació independentista convocada per l’ANC, cosa que li ha suposat dures crítiques d’aquesta entitat.
En una entrevista a la cadena SER, preguntat sobre si assistirà a aquesta manifestació de l’ANC, Junqueras ha respost que ell té «la intenció d’anar a molts actes de l’11-S».
Però, a continuació, ha puntualitzat que té «el convenciment molt reforçat en les últimes hores que, desgraciadament, una part de l’actual direcció de l’ANC ha optat per una manifestació que està dirigida sobretot contra independentistes, o contra molts independentistes, o contra una majoria d’independentistes, o contra el partit majoritari de l’independentisme».
«Excloent»
«Jo crec que és un error, perquè seria molt millor que ho fes a favor de la independència i no en contra dels altres independentistes», ha dit Junqueras, que ha titllat d’«excloent» aquesta actitud de l’ANC en contrast amb la «voluntat de sumar i integradora» que segons el seu parer hauria de tenir aquesta manifestació.
En qualsevol cas, Junqueras ha expressat el seu desig que la manifestació de l’ANC «vagi al millor possible» i ha acceptat les «crítiques legítimes» al seu partit, si bé ha deixat clar que ERC vol representar un independentisme «inclusiu i integrador», l’«únic camí» per arribar a la independència.
Notícies relacionadesD’altra banda, sobre el cinquè aniversari del ple del 6 i 7 de setembre del 2017, en el qual el Parlament va aprovar les anomenades «lleis de desconnexió» prèvies al referèndum de l’1 d’octubre, Junqueras ha defensat que van ser plens «integradors» en els quals «sempre es va actuar segons el principi democràtic».
I sobre si JxCat trencarà la coalició de Govern a Catalunya, el dirigent ha apuntat que «l’experiència ens diu que fins ara no ho han fet i el que ens diu la majoria dels seus dirigents és que no ho faran». «És una decisió que han de prendre i esperem que la prenguin amb el màxim encert», ha suggerit Junqueras, que ha reivindicat, en canvi, que ERC sempre és «conseqüent amb els seus principis», va afegir.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
