Debat sobre l’estat de la nació
Els anuncis de Sánchez: impostos a les energètiques i bancs i abonament total de Rodalies
«M’hi deixaré la pell per defensar la classe mitjana», afirma el president del Govern

El Govern central imposarà un nou impost «excepcional» a les companyies energètiques i un altre a les entitats financeres i també pagarà tots els abonaments de Rodalies i Mitjana Distància des de l’1 de setembre fins al 2023, segons ha anunciat Pedro Sánchez en el seu discurs del debat sobre l’estat de la nació.
El president del Govern ha arrencat el debat de l’estat sent de la nació assegurant que és «plenament conscient de «l’angoixa, la frustració i les dificultats quotidianes» dels espanyols a causa de la inflació i a la situació econòmica i ha demanat actuar junts per superar aquest escenari.
Sánchez ha iniciat la seva intervenció amb un missatge de confiança als ciutadans per remuntar aquesta nova crisi, com ja es va fer amb altres situacions semblants durant la democràcia. «Malgrat totes les discrepàncies, pors i ensopegades, els espanyols mai hem perdut la confiança en nosaltres mateixos. Hem sabut estar junts quan els problemes han amenaçat la nostra convivència», ha afirmat.
En el seu primer debat de política general com a cap del Govern, Sánchez ha tingut també paraules per condemnar la guerra a Ucraïna i el comportament «despietat» del president rus, Vladímir Putin. «El gran repte d’Espanya és la inflació», ha remarcat, abans de recalcar que s’hi deixarà «la pell per defensar la classe mitjana».
Primer debat com a president
Sánchez ha arribat al Congrés a les 11.40 hores en el seu cotxe oficial, i ha passat a la zona de Govern del Congrés dient bon dia però sense fer declaracions.
Amb prou feines uns minuts abans de les dotze, Sánchez ha entrat al saló de plens i ha sigut rebut dempeus pel grup socialista i tot els seus ministres i ministresses, entre elles, la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz.
Just davant, en el grup del PP, hi havia assegut el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que al ser senador no podrà prendre la paraula tot i que sí seguir el ple.
Segons l’avançat en les últimes hores, Pedro Sánchez anunciarà en el debat mesures socials i econòmiques «molt ambicioses» dirigides especialment a les classes mitjanes i treballadores i amb les que espera remuntar i cohesionar l’Executiu de coalició.
Durant la jornada d’aquest dimarts només intervindrà Sánchez sense límit de temps, i ja a la tarda ho faran els portaveus de tots els grups de més a menys nombrosos, començant per Cuca Gamarra, del PP.
Notícies relacionadesAquest dimecres continuarà la sessió amb els grups que no els hagi donat temps a intervenir avui dimarts, i tancarà el PSOE, i ja dijous serà el debat i votació de les propostes de resolució, 15 com a màxim per cada grup parlamentari.
De moment, cap membre del Govern, ni d’Unides Podem, ha avançat quines mesures anunciarà Sánchez, en tant que, per exemple, Alberto Núñez Feijóo, ha dit que ve a «escoltar-lo amb interès».
Alberto Núñez Feijóo Ciutadans PP - Partit Popular PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Pedro Sánchez Podem Debat Estat de la Nació Cuca Gamarra Vox Junts per Catalunya
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026