Posició dels populars
Gamarra inicia el discurs amb ETA i acusa Sánchez de posar només «algun pedaç» a l’economia
La portaveu del PP demana un minut de silenci en record de l’assassinat de Miguel Ángel Blanco i els diputats d’EH Bildu s’aixequen i el secunden
Després del discurs del president del Govern, Pedro Sánchez, el debat de l’estat de la nació ha seguit aquest dimarts a la tarda amb la intervenció dels grups parlamentaris de major a menor. La portaveu del PP, Cuca Gamarra, ha pres la paraula en primer lloc i ha iniciat la seva al·locució recordant l’assassinat de Miguel Ángel Blanco en mans dels terroristes d’ETA. Just fa 25 anys, el 12 de juliol del 1997, va aparèixer en un descampat amb ferides de bala. Va morir hores més tard.
Gamarra ha demanat un minut de silenci a l’hemicicle en el seu record i tots els diputats s’han aixecat, també els membres del grup parlamentari d’EH Bildu. La parlamentària ha criticat el cap de l’Executiu i els abertzales que amb la nova llei de memòria democràtica busquin «posar en perill el relat de la Transició exemplar» i ha insistit que el PP la derogarà quan arribi a la Moncloa.
Amb el llaç blau
Tots els diputats del PP han acudit al Congrés avui amb el llaç blau, símbol de la lluita contra el terrorisme etarra. També se l’ha posat Alberto Núñez Feijóo, que ha seguit la sessió assegut en l’escó de cap de l’oposició, tot i que no ha pogut parlar ja que és senador i no té aquesta opció.
Gamarra ha sigut l’encarregada de protagonitzar el cara a cara amb Sánchez. Tot apunta que la portaveu conservadora no ha modificat el discurs que portava preparat de bon matí, ja que no ha fet cap comentari sobre les mesures presentades pel cap de l’Executiu al matí, entre d’altres els abonaments de transports gratis i els impostos a les elèctriques i els bancs, una cosa que Sánchez, en la rèplica, li ha criticat.
La diputada del PP i també secretària general del partit ha acusat el dirigent socialista de capitanejar un Govern «caòtic» que no fa «propostes» ni resol «els problemes dels espanyols». «Vostè no en té cap [proposta], poc més que algun pedaç», li ha dit.
Alfredo Pérez Rubalcaba Alberto Núñez Feijóo Impostos ETA Congrés Bancs Pedro Sánchez Debat Estat de la Nació La fi d'ETA Cuca Gamarra Miguel Ángel Blanco
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Comunitat Valenciana Dirigents del PP valencià demanen una sortida a la crisi amb Mompó de nou líder
