Discrepàncies entre socis
ERC transmet al PSOE que no recolzarà la llei audiovisual llevat que torni al text pactat
Els republicans demanen l’exclusió d’una esmena que atorga a les grans productores l’estatus d’«independents»

ERC ha traslladat al Govern i al PSOE que no votarà a favor de la llei de l’audiovisual (encara no ha decidit si s’abstindrà o si hi votarà en contra). El motiu és la introducció a última hora d’una esmena, pactada entre socialistes i el PP, segons narren fonts d’ERC, pel qual s’atorga l’estatus de productora independent a «les grans empreses audiovisuals,», com per exemple Atresmedia, sempre que no donin servei a la seva pròpia cadena. Davant aquesta modificació, les associacions de productors de cine i audiovisual van reclamar aquest dimecres als grups que rebutgin la norma.
Segons els republicans, el Govern del PSOE i UP (que malgrat no estar d’acord amb la modificació no preveu votar contra la llei) torna a afavorir el «duopoli» de sempre en detriment de les autèntiques productores independents. A més, d’aquesta manera, el PSOE dinamita l’esmena transaccional que Esquerra va pactar al seu dia amb Podem.
Una abstenció dels republicans catalans posaria en un compromís la norma, que, de moment, compta amb el rebuig del PP, Vox, Junts i el PDECat. El partit ‘abertzale’ i Cs –tots dos es van abstenir en la votació del dictamen la setmana passada– també espera que el PSOE mogui fitxa per mantenir la seva posició o passar-se al ‘no’.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe