Acord amb la Moncloa
ERC pacta amb el Govern la llei audiovisual i permet l’aprovació dels Pressupostos
Els republicans retiraran les 16 esmenes parcials que havien presentat al Senat

ERC i el Govern ja s’han posat d’acord a com obligar les plataformes audiovisuals estrangeres com oferir en el seu catàleg de pel·lícules i sèries un mínim de produccions en les llengües cooficials. Finalment, els republicans han trobat una fórmula que inclou un fons per subvencionar la realització d’aquestes obres i s’han oblidat de la seva exigència d’imposar una quota, ja que la directiva europea impedeix que s’apliqui la legislació nacional a les plataformes internacionals.
Per obligar Pedro Sánchez a introduir canvis i que s’obligui Netflix i HBO a incloure un mínim de pel·lícules i sèries en català, gallec i basc, ERC havia registrat 16 esmenes parcials als Pressupostos Generals de l’Estat del 2022 al Senat, on segueix la tramitació dels comptes després de l’aprovació al Congrés. Com a conseqüència de l’acord, els republicans retiraran les esmenes i el Govern s’assegura que els Pressupostos tiren endavant sense cap modificació d’última hora ni la necessitat de tornar a sotmetre’ls a votació al Congrés.
Llei audiovisual Héctor Gómez Hernández HBO Netflix La Sexta Antena 3 Gabriel Rufián Congrés Senat PP - Partit Popular ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Govern Pedro Sánchez Atresplayer Premium Teodoro García Egea Català Amazon Prime Vídeo Atresmedia
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid