Acord amb la Moncloa
ERC pacta amb el Govern la llei audiovisual i permet l’aprovació dels Pressupostos
Els republicans retiraran les 16 esmenes parcials que havien presentat al Senat

ERC i el Govern ja s’han posat d’acord a com obligar les plataformes audiovisuals estrangeres com oferir en el seu catàleg de pel·lícules i sèries un mínim de produccions en les llengües cooficials. Finalment, els republicans han trobat una fórmula que inclou un fons per subvencionar la realització d’aquestes obres i s’han oblidat de la seva exigència d’imposar una quota, ja que la directiva europea impedeix que s’apliqui la legislació nacional a les plataformes internacionals.
Per obligar Pedro Sánchez a introduir canvis i que s’obligui Netflix i HBO a incloure un mínim de pel·lícules i sèries en català, gallec i basc, ERC havia registrat 16 esmenes parcials als Pressupostos Generals de l’Estat del 2022 al Senat, on segueix la tramitació dels comptes després de l’aprovació al Congrés. Com a conseqüència de l’acord, els republicans retiraran les esmenes i el Govern s’assegura que els Pressupostos tiren endavant sense cap modificació d’última hora ni la necessitat de tornar a sotmetre’ls a votació al Congrés.
Llei audiovisual Héctor Gómez Hernández HBO Netflix La Sexta Antena 3 Gabriel Rufián Congrés Senat PP - Partit Popular ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Govern Pedro Sánchez Atresplayer Premium Teodoro García Egea Català Amazon Prime Vídeo Atresmedia
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"