Crisi al PP
Esperanza Aguirre es planteja demanar la dimissió de Pablo Casado

La crisi de lideratge en el Partit Popular està fent trontollar els fonaments de la política espanyola. L’encreuament d’acusacions entre Pablo Casado i Isabel Díaz Ayuso incomoda molts membres del partit i tots els actors s’estan manifestant, inclosa Esperanza Aguirre, que en una entrevista concedida a Catalunya Ràdio s’ha mostrat disposada a demanar la dimissió del líder del partit Pablo Casado. Aguirre, expresidenta de la Comunitat de Madrid, ha assenyalat que «s’ho està pensant» i insisteix en la necessitat d’una dimissió immediata del secretari general Teodoro García Egea.
Segons l’expresidenta madrilenya, García Egea «està trigant a dimitir», i es mostra solidària amb la presidenta actual, Díaz Ayuso. Aguirre creu que es tracta de la crisi més greu de la història del partit i deixa entreveure que la polèmica ha sorgit perquè no es parla gaire del que ha passat en l’últimes eleccions a Castella i Lleó. «No s’ha comentat res» de les eleccions «perquè han ficat aquesta història falsa que Isabel Díaz Ayuso és una corrupta» per la trama de comissions adjudicades al seu germà.
Acusacions «falses»
Notícies relacionadesConsidera que, malgrat totes les dades que s’estan publicant, es tracta d’acusacions «falses. Tots els ciutadans, madrilenys sens dubte, però de tot Espanya, estan del costat d’Ayuso». Aguirre reconeix que «li estan buscant tot el que poden i que desgraciadament han trobat l’ajuda» en membres del mateix partit.
No obstant, l’expresidenta de la Comunitat de Madrid descarta que la crisi del partit suposi la marxa de la formació d’Isabel Díaz Ayuso. No creu que hi hagi «una escissió» al si del PP. Remarca que el candidat que es presenta a les pròximes eleccions generals serà «serà qui decideixi el Congrés Nacional del PP que s’ha de celebrar al juliol». En aquest punt s’ha mostrat, a més, molt crítica amb el secretari general García Egea que considera que ha volgut contravenir la llei dels partits polítics i els estatuts del mateix partit a l’intentar ajornar-ne la celebració.
Pablo Casado Crisi PP - Partit Popular Esperanza Aguirre Isabel Díaz Ayuso Teodoro García Egea
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors
- Dia del llibre i la rosa 2025 Sant Jordi, a buscar un nou bany de llibres i de masses
- Els Reis i Sofia signen en el llibre de condolences