Partits regionalistes
Sòria Ja! irromp amb força amb tres procuradors a Castella i Lleó

«Ens han de sentir», ha clamat el candidat de Sòria Ja!, Ángel Ceña, entre tornada i tornada de la cançó ‘No nos podrán parar’ del grup val·lisoletà Celtas Cortos, per celebrar els tres procuradors que han aconseguit a les Corts de Castella i Lleó. Al ritme de la música i entre crits de ‘Sí, sí, sí, Sòria ja és aquí’ i ‘menys promeses i més coses fetes’, aquest funcionari reconduït a polític ha assenyalat que Sòria Ja! ha aconseguit més del 42% dels vots i tres dels cinc escons que reparteix aquest territori, el més despoblat de tot Espanya.
«Hem sumat més que el segon i el tercer junts», ha continuat Ceña mostrant la seva alegria, amb referència al PP i el PSOE. I és que, amb els seus més de 18.000 vots, han posat de manifest el poder de l’Espanya despoblava que, en aquestes eleccions, s’ha articulat a través de diferents partits. No obstant, només Sòria Ja! ha aconseguit representació. Les candidatures de l’Espanya Buidada a Burgos, Valladolid, Palència i Salamanca no han obtingut cap escó.
Notícies relacionadesEnmig d’un ambient festiu, Ceña ha remarcat que els resultats a Sòria són «un toc d’atenció als dos partits polítics tradicionals» i que els ciutadans els estan dient clarament que «estaven fent les coses malament». «Estem farts de mentides, de promeses incomplertes», ha sentenciat fent pujar un cop més el clam d’un centenar de simpatitzants que ho celebraven malgrat la pluja.
Tot i així, Ceña ha assenyalat que demà estarà preparat per dialogar amb qualsevol partit que els truqui, tot i que ha deixat clares les seves reticències a entendre’s amb Vox. «Em sembla molt difícil que ells es vulguin posar en una foto amb nosaltres», ha dit després de recordar que els dirigents ultres els han insultat al llarg de la campanya.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou
- TENSIÓ A MONTILIVI El Girona no sap sortir del laberint des de fa mesos
- El mar al voltant Eliska i la seva lluita per un somni