Elena revela que va renovar els Mossos sense avisar Junts i ofereix a Trapero un lloc d’«anàlisi»

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha revelat aquest dilluns que va renovar la cúpula de Mossos sense avisar Junts, al considerar que aquesta decisió formava part de les seves facultats al capdavant del departament, i que ha ofert al major cessat dels Mossos Josep Lluís Trapero un lloc d’«anàlisi» dins del cos.
En una entrevista a RAC1, ha afirmat que quan va assumir el càrrec com a conseller no tenia al cap substituir Trapero, sinó que va prendre la decisió després d’una ronda de converses amb comandaments de Mossos per prendre-li «el pols» al cos. «Era bo incorporar una persona que tingués més orientació cap a temes territorials», ha defensat sobre el nomenament del nou major, Josep Maria Estela, qui abans va ser cap de la regió policial del Camp de Tarragona.
Segons ha explicat Elena, Interior ha traslladat un document a Trapero amb les tasques que creuen «que hauria de fer» –sobre anàlisi i riscos de futur– i ell ha demanat uns dies per examinar-ho abans de reincorporar-se el dia 25. També ha negat que la destitució tingués a veure amb una suposada negativa de Trapero a posar-li un escorta al líder d’ERC, Oriol Junqueras, una qüestió que es decideix «des de la comissaria d’informació» i la Direcció General de Policia.
Les investigacions de Toni Rodríguez
Elena ha dit que no li «consta» que l’intendent i excap d’investigació criminal Toni Rodríguez es trobés amb ingerències en investigacions que afectaven el llavors conseller Miquel Buch i l’actual presidenta del Parlament, Laura Borràs, i que, en tot cas, els Mossos i la Conselleria investigaran qualsevol denúncia.
Ha assegurat que no hi ha cap investigació en risc i que el trasllat d’intendents i comissaris a altres destinacions al territori –com ha passat amb Rodríguez, destinat a Rubí (Barcelona)– és una cosa habitual: «Per trajectòria personal, abans em moro, l’hi dic amb sinceritat, que tapar la corrupció».
Notícies relacionadesTambé ha explicat que vol comparèixer davant del Parlament per donar explicacions sobre aquests relleus «al més aviat possible», després que així ho demanessin els grups de l’oposició.
Sobre la possibilitat de reobrir la investigació sobre el 17-A, després de les declaracions de l’excomissari José Manuel Villarejo,ha dit que no li correspon a ell pronunciar-se sobre un cas que, en el seu moment, els Mossos ja van tancar, si bé creu que el Govern ha de donar explicacions sobre «qui era aquest personatge» i quins poders tenia.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE