El català a les aules

Exconsellers d’Educació defensen la immersió lingüística i demanen estar al costat del professorat

  • Cambray i els seus antecessors recorden que el model educatiu compta amb un «ampli consens polític i social»

Exconsellers d’Educació defensen la immersió lingüística i demanen estar al costat del professorat

Bernat Vilaro

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller d’Educació de la Generalitat, Josep González-Cambray, i els exconsellers del ram Josep Bargalló, Meritxell Ruiz, Irene Rigau, Ernest Maragall, Joan Manuel del Pozo, Marta Cid, Carme Laura Gil i Joan Guitart han subscrit un comunicat conjunt per defensar la immersió lingüística a l’escola catalana i reclamar a la ciutadania «estar al costat del professorat» davant la polèmica per la quota de castellà a les aules.

Cambray i els seus antecessors (entre els quals hi ha exconsellers de CiU, ERC i el PSC) es van reunir dijous per abordar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que estableix un 25% de castellà en una escola de Canet de Mar (Barcelona) després de la sol·licitud d’una família de P5, i l’aval del Tribunal Suprem (TS) a fixar l’esmentat percentatge en tot el sistema educatiu català.

Equitat i equilibri

Notícies relacionades

«El sistema lingüístic de l’escola catalana, nascut d’un ampli consens polític i social i recolzat en un marc polític plenament vigent, es fonamenta en un tracte d’equitat per a tot l’alumnat, la recerca d’un equilibri formatiu entre escola i realitat social i la voluntat integradora», afirmen els signants, per a qui aquest model «permet aconseguir les competències escrites i orals de les llengües oficials del país a l’acabar l’etapa obligatòria».

Així, conseller i exconsellers opinen que tenir plena competència en català, castellà, i un domini suficient d’una tercera llengua és «substancial per al progrés i la integració de tota la societat». «Per això, el Departament d’Educació té el deure i l’obligació d’estar al costat del professorat a l’exercici de la seva tasca docent i el desenvolupament dels projectes educatius i la normativa d’organització i funcionament de cada centre, incloent-hi projectes lingüístics», han conclòs.