Després d’un any
Bolaños i Belarra fracassen en el seu enèsim intent d’arribar a un pacte sobre vivenda i PGE
El PSOE rebutja la proposta d’Unides Podem d’aplicar mesures per abaixar els preus dels immobles de grans tenidors

L’esborrany dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2022 està ara mateix en un punt mort. Els dos socis del Govern de coalició, PSOE i Unides Podem, fa gairebé un any que estan encallats en la negociació per regular el preu dels lloguers i ara, aquesta mateixa incapacitat per arribar a un acord, fa perillar els futurs comptes públics. Ni tan sols una reunió del més alt nivell entre el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, i la ministra de Drets Socials, Ione Belarra, ha permès desencallar el diàleg aquest dilluns.
Amb el temps en contra per presentar l’esborrany dels Pressupostos en el termini que es va marcar Pedro Sánchez, la regulació dels lloguers –una discussió que ja va amenaçar amb dinamitar els comptes de l’any passat– s’ha convertit en l’element clau perquè el nou esborrany vegi la llum. No obstant, la trobada entre Bolaños i Belarra no ha donat fruits. Les posicions continuen enverinades. El PSOE manté que vol aprovar un límit per als preus dels immobles i Unides Podem exigeix mesures per abaixar-los, com van acordar l’octubre del 2020.
Fonts morades expliquen que en la reunió d’aquest dilluns han proposat iniciatives que només afectessin els grans tenidors de vivendes –aquells que tenen més de 10 immobles–, però que els socialistes tampoc ho han acceptat. Així, afirmen que la posició dels seus socis «impedeix que s’avanci i hi hagi un acord en la llei i en l’esborrany de Pressupostos». En altres paraules, no donaran el vistiplau als nous comptes fins que el PSOE s’avingui a regular els lloguers.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Congrés Federal del PSOE Ione Belarra Lloguer de vivenda Eva Granados Unides Podem Investidura Canvi de Govern Congrés Senat PSOE Pablo Iglesias Pressupostos Generals de l'Estat Govern Pedro Sánchez Félix Bolaños García Yolanda Díaz Pérez Nadia Calviño María Jesús Montero
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos