Setmana vinent
Girauta i Vidal-Quadras participaran en la convenció del PP
Casado convida al seu fòrum de debat Sarkozy, expresident de França condemnat per corrupció
Rajoy i Aznar aniran per separat a actes a Santiago de Compostel·la i Sevilla

Pablo Casado celebrarà la setmana que ve una convenció nacional itinerant per tot Espanya que es tancarà a la ciutat de València el cap de setmana. El líder del PP va demanar al febrer a la seva gent que s’activés per «actualitzar» el suport ideològic del partit i, en aquests mesos, han realitzat més de 50 taules de debat amb 400 convidats. Són dades que ofereix la direcció del partit, ja que la majoria d’aquests col·loquis no han sigut públics. L’objectiu de Casado era «eixamplar el PP a la seva esquerra i dreta al voltant d’un projecte centrat en el que Espanya necessita», tot i que, per la llista de convidats coneguda fins ara, l’exploració per l’esquerra ha avançat poc.
Fonts del PP han donat detalls sobre el calendari, que tindrà actes els dies feiners a les cinc comunitats en què governen: dilluns, a Galícia, el plat fort serà Mariano Rajoy; dimarts, a Valladolid, Casado podrà exhibir la seva capacitat d’atraure polítics d’altres partits, en aquest cas Juan Carlos Girauta (ex de Ciutadans) i Aleix Vidal-Quadras (Vox); dimecres, a Madrid, l’estrella serà Nicolas Sarkozy, expresident de França; dijous, a Sevilla, José María Aznar, i divendres, a Cartagena, Anders Fogh Rasmussen, exsecretari general de l’OTAN i ex primer ministre de Dinamarca.
Aquest calendari amaga alguns detalls sorprenents. A més del gest de continuar avançant en l’operació contra Ciutadans, amb la participació de Girauta, sorprèn la invitació Sarkozy, condemnat l’1 de març per corrupció i tràfic d’influències. Fonts de la direcció del PP asseguren que la invitació es va fer abans d’aquesta data. No obstant, l’excap d’Estat gal fa anys que està sota la lupa de la justícia.
Notícies relacionadesUn altre aspecte sucós és l’acte de Madrid. En totes les ciutats, a més de Casado, hi participarà el president autonòmic del PP de torn. Alberto Núñez Feijóo, dilluns amb Rajoy, o Juanma Moreno, dijous amb Aznar. No obstant, dimecres no hi participarà Isabel Díaz Ayuso. La presidenta de la Comunitat de Madrid serà de viatge oficial als EUA, on s’ha preparat una agenda amb entrevistes amb fons d’inversió i congressistes al Capitoli. Ella, segons ha pogut saber aquest diari, s’havia ofert a gravar un vídeo perquè es projectés en l’acte, o fins i tot participar-hi per videoconferència en directe des d’allà, però la cúpula de Casado ha rebutjat la idea. Una mostra més del mal moment que passen els dos equips després de la crisi interna per qui assumeix la presidència del PP de Madrid.
Ayuso sí que hi serà dissabte, ja de tornada dels EUA, a la taula de presidents autonòmics que se celebrarà a València a la una del migdia. Diumenge, Casado posarà el colofó a la convenció a la plaça de toros de València acompanyat de Sebastian Kurtz, canceller d’Àustria.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez