Reunió aquesta setmana
El Govern confirma que portarà la negociació sobre el Prat a la taula de diàleg però descarta allargar-la un any
L’ampliació de l’aeroport del Prat ha entrat a la taula de diàleg entre el Govern i la Generalitat, però l’Executiu central no vol que aquesta negociació es dilati molt en el temps. La ministra de Transport, Raquel Sánchez, que acudirà a la pròxima reunió, ha assegurat que resulta «lògic» abordar aquest assumpte, tot i que no sigui el fòrum més adequat, i també ha descartat el debat un any. L’únic camí, ha dit, és que el Govern accepti l’acord al qual es va arribar el 2 d’agost.
«Posposar i prorrogar l’aprovació (del projecte) un any tindria un impacte que no ens podem permetre», ha sentenciat Sánchez en una entrevista a Radio 4 després que la setmana passada el Govern paralitzés l’ampliació de l’aeroport per falta de recolzament del Govern. Segons ha apuntat, per «fer passos endavant i intentar desbloquejar aquesta inversió», els dos partits que dirigeixen la Generalitat haurien «de ratificar» l’acordat en la Comissió Bilateral a principis d’agost. «La forma no és el problema, el problema és en el fons», ha sentenciat.
Sánchez ha afirmat que durant aquella reunió de l’agost es va dir «clarament» que «no hi havia cap altra opció d’ampliació de l’aeroport que no fos amb un allargament de la pista que tenia una afecció a la Ricarda». Aquest punt va fer que ERC es negués a recolzar el projecte. «Si generem el debat i contraposem economia i ecologia no ho aconseguirem», ha dit la ministra de Transport. Així, ha recalcat que, tot i que hi ha marge de negociació, el Govern ha d’adoptar «un posicionament clar» i ratificar l’acord.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
- Estrena el 2026 Eduardo Casanova revela que té el VIH en un documental de Jordi Évole
- El PP cita Zapatero al Senat per la seva relació amb el directiu de Plus Ultra detingut
- Concert solidari Oques Grasses, Morad, Lluís Llach i Bad Gyal encapçalen el gran concert per Palestina del Palau Sant Jordi
