Reunió aquesta setmana
El Govern confirma que portarà la negociació sobre el Prat a la taula de diàleg però descarta allargar-la un any
L’ampliació de l’aeroport del Prat ha entrat a la taula de diàleg entre el Govern i la Generalitat, però l’Executiu central no vol que aquesta negociació es dilati molt en el temps. La ministra de Transport, Raquel Sánchez, que acudirà a la pròxima reunió, ha assegurat que resulta «lògic» abordar aquest assumpte, tot i que no sigui el fòrum més adequat, i també ha descartat el debat un any. L’únic camí, ha dit, és que el Govern accepti l’acord al qual es va arribar el 2 d’agost.
«Posposar i prorrogar l’aprovació (del projecte) un any tindria un impacte que no ens podem permetre», ha sentenciat Sánchez en una entrevista a Radio 4 després que la setmana passada el Govern paralitzés l’ampliació de l’aeroport per falta de recolzament del Govern. Segons ha apuntat, per «fer passos endavant i intentar desbloquejar aquesta inversió», els dos partits que dirigeixen la Generalitat haurien «de ratificar» l’acordat en la Comissió Bilateral a principis d’agost. «La forma no és el problema, el problema és en el fons», ha sentenciat.
Sánchez ha afirmat que durant aquella reunió de l’agost es va dir «clarament» que «no hi havia cap altra opció d’ampliació de l’aeroport que no fos amb un allargament de la pista que tenia una afecció a la Ricarda». Aquest punt va fer que ERC es negués a recolzar el projecte. «Si generem el debat i contraposem economia i ecologia no ho aconseguirem», ha dit la ministra de Transport. Així, ha recalcat que, tot i que hi ha marge de negociació, el Govern ha d’adoptar «un posicionament clar» i ratificar l’acord.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels