En el moment del seu arrest
L’Audiència Nacional absol els acompanyants de Puigdemont del delicte d’encobriment
Reunión consellers de Junts per Catalunya y Carles Puigdemont, en Waterloo /
L’Audiència Nacional ha absolt del delicte d’encobriment els dos mossos d’esquadra que acompanyaven l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont per diversos països del nord d’Europa fins a la seva detenció a Alemanya el març del 2018. La sentència considera acreditat que els dos agents van ajudar Puigdemont, conscients que era investigat a Espanya i que hi havia una ordre europea de detenció contra ell, però conclou que els fets no es poden tipificar com a delicte d’encobriment.
El titular del Jutjat Central del Penal, Jose Manuel Fernandez-Prieto, explica a la seva sentència que ha quedat provat que els dos mossos, aprofitant els dies lliures de servei, van recollir Puigdemont a Estocolm i van iniciar amb ell un viatge per diversos països d’Europa fins a la seva detenció el 25 de març del 2018 a Alemanya.
El jutge explica que els investigats ajudaven Carles Puigdemont, conscients que era investigat a Espanya per la seva participació en fets constitutius en el seu moment de delicte de rebel·lió, i que el jutge d’instrucció espanyol encarregat de la investigació havia emès una ordre europea de detenció i entrega per obtenir-ne l’entrega. La intenció dels acusats, segons el jutge, «era ajudar Carles Puigdemont a tornar a Bèlgica i evitar la seva identificació en algun lloc on poguessin executar l’ordre europea de detenció».
Notícies relacionadesLa sentència analitza l’article 451 del Codi Penal, que tipifica l’encobriment, i conclou que en el cas concret només es podria condemnar si es tractés d’encobrir fets tipificats com a rebel·lió i que l’afavoridor hagués obrat amb abús de funcions públiques, requisits que no es presenten en aquest cas.
En aquest sentit, el jutge recorda que els fets jutjats per la causa del procés finalment van ser tipificats pel Tribunal Suprem com a delicte de sedició i no de rebel·lió.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
