Investidura en suspens
¿Amb qui governarà ERC? ¿Hi haurà noves eleccions a Catalunya? Aquestes són les prediccions dels experts
L’abisme d’una repetició electoral provoca un gir en les probabilitats de futur en el tauler català

Catalunya torna a sortir a l’abisme d’una repetició de les eleccions. La investidura de Pere Aragonès segueix en suspens a menys de dues setmanes que acabi el termini per evitar uns nous comicis. ¿Hi haurà noves eleccions? ¿Governarà ERC en coalició o en solitari? I en qualsevol dels dos casos, ¿qui serà o seran els socis d’Aragonès per tirar endavant la investidura?
Després de l’experiment en les recents eleccions madrilenyes, Agenda Pública, el portal especialitzat en anàlisi política, ha reactivat el mercat de prediccions Predi per conèixer l’evolució de la fórmula de govern més probable a Catalunya. Es tracta d’una eina electoral similar a un mercat de borsa que es basa en les transaccions d’especialistes en ciències polítiques, socials i econòmiques.
Segons els experts i abans de conèixer-se la ruptura d’En Comú Podem amb ERC, el Govern d’Esquerra en solitari avalat pel PSC i els comuns (38,75%) era la fórmula amb més probabilitats, tot i que s’ha deixat quatre punts des d’ahir. La repetició electoral és la segona opció amb més possibilitats (34,95%), amb vuit dècimes més que fa 24 hores. No obstant, la coalició entre ERC i Junts avalada per la CUP (20,44%) també puja en opcions, dos punts respecte a ahir.
El mercat de prediccions Predi és el resultat d’un projecte d’investigació de la Universitat de Zuric i permet conèixer l’evolució variable com l’estimació de vots i escons de cada partit, les expectatives de participació en les urnes i la fórmula de govern més probable.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Investidura En Comú Podem Eleccions Catalunya ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Junts per Catalunya
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032