L’endimoniada investidura
Illa acusa Aragonès de «nou fracàs» i li demana que es «faci a un costat»
El líder del PSC insta el dirigent republicà a facilitar un Govern d’esquerres
El líder del PSC en el Parlament, Salvador Illa, considera que la proposta del candidat d’ERC, Pere Aragonès, per formar un Govern en solitari amb el recolzament extern de JxCat, els seus socis actuals, constitueix «un nou fracàs» del republicà, a qui demana que es faci a un costat i deixi pas a la seva candidatura, que va ser la més votada a les eleccions al Parlament del febrer passat. «Senyor Aragonès, un nou fracàs. Senyor Aragonès, faci’s a un costat. Senyor Aragonès, accepti la realitat i deixi que a Catalunya hi hagi un Govern de servidors públics d’esquerres», ha afirmat.
Ha sigut durant un acte dels socialistes catalans sobre la Unió Europea, en què també han intervingut el ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, i l’Alt Representant de la Unió Europea per als Afers Exteriors i la Política de Seguretat, Josep Borrell, entre d’altres.
Notícies relacionadesIlla ha reivindicat que Catalunya necessita un govern «fort i estable» per afrontar la crisi sanitària, econòmica i social derivada de la Covid-19, i que en el Parlament hi ha «dues majories possibles» per articular-lo: la independentista, «que ha fracassat», i una majoria d’esquerres, liderada pel PSC, «a la qual no deixen intentar explicar-se i construir Govern».
«Catalunya té energia, té talent, té capacitats i té ganes per anar a l’ofensiva, no per repetir un fracàs. Per anar a l’ofensiva, per defensar un model d’Espanya diversa i plural; per defensar una Europa unida, coordinada i que sigui cada vegada més federal», ha dit.
Salvador Illa Investidura Govern Parlament ERC - Esquerra Republicana de Catalunya PSC PSC Pere Aragonès
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."