Infraestructures

Pedro Sánchez arriba a l’estació d’Alacant per agafar l’AVE cap a Elx i Oriola

El president del Govern espanyol recorrerà en un «tren especial» el tram des d’Alacant junt amb el cap del Consell, Ximo Puig, i el ministre José Luis Ábalos

1
Es llegeix en minuts

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, acaba de muntar en un «AVE especial» a l’estació d’Alacant junt amb el cap del Consell, Ximo Puig, i el ministre de Transport, José Luis Ábalos, per recórrer el tram d’alta velocitat Alacant-Elx-Oriola, ciutats aquestes dues últimes que compten des d’aquest matí amb enllaç directe a Madrid en alta velocitat. Al nus ferroviari de Monforte del Cid, la plataforma es bifurca cap a Alacant, d’una banda, i cap a la Regió de Múrcia, de l’altra. 

El president del Govern, Pedro Sánchez, recorre avui des d’Alacant en un AVE especial, junt amb el ministre de Transport, José Luis Ábalos, que farà el recorregut Alacant-Elx-Oriola. Els dos serveis diaris des d’avui sí que són directes.

El tram Monforte del Cid-Múrcia, on l’AVE arribarà a final d’any, ascendeix a 1.493,5 milions d’euros. L’arribada de l’AVE a Elx i Oriola –la previsió és que pugui ser una realitat a Múrcia a finals d’aquest any– converteix Alacant en la província espanyola amb més estacions d’alta velocitat d’Espanya.

Notícies relacionades

En concret, Alacant, Villena, Elx i Oriola. Una línia, la que s’inaugura avui, que a mitjà termini podrà millorar la mobilitat d’Elx i Oriola amb Alacant, a més de fer-ho amb València gràcies a l’AVE Regional, que deixarà el trajecte Alacant-Elx en 15 minuts, i evitarà el pas per la costa.

Continua sense saber-se res, no obstant, de la retirada del corredor de Rodalies entre Alacant i Elx de la costa, així com de l’accés a l’aeroport, pendents des que el 2011 es va inaugurar la nova terminal, on es va deixar espai per a l’estació subterrània. Un línia que continua sense electrificar i amb trens propulsats per dièsel.