Torrent i Maragall es querellaran contra l'exdirector del CNI per espionatge
Els dos dirigents responsabilitzen Félix Sanz Roldán de l'espionatge dels seus mòbils amb el programa Pegasus
El seu advocat, Andreu Van den Eynde, defensa que és un cas d'espionatge d'Estat contra l'independentisme
54120181 60
El president del Parlament, Roger Torrent, i el diputat i exconseller Ernest Maragall presentaran una querella contra el que era director del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) el 2019, Félix Sanz Roldán, arran del cas d’espionatge del qual han sigut víctimes, amb la intromissió en els seus mòbils del programa de ciberespionatge Pegasus, un producte a l’abast exclusiu de governs.
El mateix Torrent ha confirmat en declaracions a la cadena SER que es querellarà. Ha detallat que n’ha informat la ministra Margarita Robles i que ha escrit al Ministeri de Defensa, de qui depèn ara el CNI, per demanar-li que col·labori en la investigació. En les últimes hores, el Govern de Pedro Sánchez ha qualificat de «greu» l’espionatge al president del Parlament.
L’advocat de Torrent i Maragall, Andreu Van den Eynde, ha explicat a Rac 1 que la querella es dirigeix contra Roldán perquè ell era «qui controlava tota l’activitat del CNI». I ha defensat que es tracta d’un cas d’espionatge d’Estat contra l’independentisme. Van den Eynde no ha concretat quan es presentarà la querella però sí que ha dit que serà de manera «imminent».
Notícies relacionadesDes del departament de Presidència del Govern, han remarcat que l’espionatge a Torrent i Maragall suposa un «delicte d’intrusió no autoritzada i d’espionatge informàtic o escoltes il·legals, delictes, aquests, contra la intimitat recollits a l’article 197 i següents del Codi Penal i sancionats amb penes de presó i agreujants en el cas que els cometin funcionaris públics».
Presidència apunta que tot i que la querella serà contra Roldán, no es descarta que de la investigació del cas puguin sorgir altres responsables.
Catalunya Espionatge Independència de Catalunya CNI Roger Torrent Ciberatacs Ernest Maragall Ministeri de Defensa
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
