Una jove detinguda en una manifestació anticapitalista a Barcelona

Els Mossos impedeixen les protestes convocades a diversos barris per la CUP contra la crisi econòmica

zentauroepp53469797 members of the catalan regional police force mossos d esquad200519221239

zentauroepp53469797 members of the catalan regional police force mossos d esquad200519221239 / JOSEP LAGO

2
Es llegeix en minuts
Agencias

Els Mossos d’Esquadra han detingut una noia per atemptat a l’autoritat al barri de Gràcia de Barcelona en una de les manifestacions «no comunicades» convocades aquesta nit per grups anticapitalistes sota el lema «Recuperem els carrers».

La CUP havia convocat concentracions a diversos barris de la capital catalana per reclamar que la crisi econòmica no la paguin les classes socials més baixes. Les manifestacions, no autoritzades, intentaven mantenir una distància d’uns dos metres entre les desenes de manifestants. Al barri de Gràcia, els agents han demanat que es dissolgués la concentració i que els presents s’identifiquessin.

Ha escopit als agents i els ha colpejat

Segons la policia, una noia s’ha negat a identificar-se i s’ha resistit activament amb algun cop i fins i tot una escopinada, i ha sigut arrestada per atemptat a agents de l’autoritat. També hi ha hagut mobilitzacions al Raval, Sant Andreu i Nou Barris, sense tants incidents.

La policia ha explicat que ha sigut a la de Gràcia on hi ha hagut «més tensió». Els agents han comunicat als manifestants que no es podien concentrar «per la situació actual» de la Covid-19 i han demanat que es desconcentressin.

Desatendre els Mossos 

Alguns assistents no han seguit les indicacions policials i han seguit amb la manifestació, per la qual cosa els efectius dels Mossos han dut a terme diverses identificacions.

Una de les joves identificades s’ha enfrontat als agents amb resistència activa, per la qual cosa els Mossos d’Esquadra han procedit a detenir-la per atemptat a l’autoritat.

Protesta convocada per la CUP a Barcelona. / cup

La diputada de la CUP al Parlament Maria Sirvent ha criticat que el Departament d’Interior no hagi autoritzat les mobilitzacions i ha demanat explicacions al conseller Miquel Buch i al president de la Generalitat, Quim Torra, sobre les identificacions «indiscriminades» i les «càrregues» policials

Notícies relacionades

La CUP ha exigit al seu perfil de Twitter que «s’aturin» les identificacions als manifestants i ha reclamat la compareixença de Buch perquè «en democràcia no hi ha repressió per protestar al carrer».

La formació anticapitalista, que també s’ha fet ressò de la detenció, ha assegurat que les diferents manifestacions s’han celebrat «respectant totes les mesures sanitàries» pel coronavirus.