El gestor del rei Joan Carles afirma que li va entregar a Ginebra 1,7 milions provinents del sultà de Bahrain
La justícia suïssa continua investigant els moviments de la fundació panamenya Lucum en què el Monarca emèrit era primer beneficiari

zentauroepp25825561 ba01 manama bar in 02 05 2014 el monarca de bar in hama200501092510 /
El rei Joan Carles I va entregar a Ginebra el 2010 1,9 milions de dòlars (1,7 milions d’euros) que havia rebut com a donació del sultà de Bahrain al gestor del seu compte suís a la banca Maribaud, l’advocat Arturo Fasana, segons va declarar aquest a la justícia suïssa i revela aquest divendres el diari ‘El País’. La justícia suïssa investiga els moviments de la fundació panamenya Lucum en la qual el rei emèrit era primer beneficiari. L’Audiència Nacional espera rebre pròximament de les autoritats helvètiques la informació sol·licitada en la comissió rogatòria que va cursar, segons asseguren a aquest diari fonts jurídiques. L’advocat de Joan Carles I, Javier Sánchez-Junco, ha declinat donar la seva versió sobre aquests fets.
Mentre el jutge Manuel García-Castellón i la Fiscalia Anticorrupció esperen que la Fiscalia suïssa els aporti noves dades sobre l’origen dels 65 milions d’euros65 milions d’euros que va donar a la seva llavors amiga Corinna zu Sayn-Wittgenstein, es van coneixent detalls d’on van anar els diners. Ara aquest mitjà revela que en aquest dipòsit bancari de Joan Carles I es va ingressar també el 7 d’abril del 2010 la quantitat d’1.895.250 dòlars (1,7 milions d’euros) suposadament transferits pel sultà de Bahrain,Hamad bin Isa al-Khalifa. El compte estava a nom de la fundació panamenya Lucum.
Notícies relacionadesEl fiscal suís va prendre declaració com a investigat per un presumpte delicte deblanqueig de capitalsa l’advocat i gestor financer Arturo Fasana l’octubre del 2018 i li va preguntar sobre l’origen d’aquests diners. Fasana va contestar: «Joan Carles I és unapersona apreciada als països del Golf. [...] Em va dir que havia rebut 1,9 milions del sultà de Bahrain, que li havia ofert aquests diners. Vaig escriure un informe de visites [tràmit bancari per justificar un ingrés del client] i vaig demanar al banc si podia entregar els diners. Em van dir que sí». Fasana va explicar en la seva declaració judicial que el rei emèrit va acudir al seu domicili particular amb una maleta que suposadament contenia els diners.
El gestor del compte de Joan Carles I va explicar també al fiscal l’origen de l’ingrés de 100 milions de dòlars que va rebre, el 8 d’agost del 2008, el llavors cap de l’Estat de la casa reial saudita i el va atribuir a una donació. 65 milions d’euros d’aquest mateix dipòsit es van transferir posteriorment a un altre compte de Corinna. La causa suïssa investiga el presumpte pagament de comissions il·legals per l’adjudicació a empreses espanyoles de la construcció de l’AVE entre Medina i la Meca.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"