El Govern alerta del col·lapse del sistema sanitari d'aquí a una setmana
Budó redobla les crítiques a l'actuació del Govern central per no decretar el confinament total
La consellera Vergés anuncia el reclutament de professionals de la salut
La consellera de Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha redoblat les crítiques al Govern central per no prendre mesures més dràstiques de confinament i ha advertit que «si no es prenen mesures dràstiques com el confinament total, el sistema sanitari entrarà en estrès màxim aquest cap de setmana i la setmana que ve podria entrar en col·lapse». Segons Budó, el Govern central continua sense respondre a la reclamació de confinament i ha anunciat que s’estan derivant ja casos a la sanitat privada.
En l’àmbit econòmic, la portaveu ha reclamat «solucions reals» al Govern crentral respecte a la congelació d’impostos i taxes. «A la web de l’Agència Tributària s’informa que no hi ha moratòria d’impostos i taxes quan en altres països s’ha fet una suspensió indefinida d’aquests». Budó també ha criticat la decisió del Govern espanyol respecte a les telecomunicacions, pel que ha considerat una recentralització de «serveis digitals».
Taxes
El Govern català ha acordat una reducció del 50% del cànon de l’aigua durant dos mesos, també del 50% del cànon en les indústries i activitats econòmiques. Les famílies en situació de vulnerabilitat disposaran de cànon zero. El cost d’aquesta mesura és de 50 milions d’euros, que aniran a càrrec de la Generalitat.
El conseller Buch ha advertit també que vulnerar el confinament suposarà sancions dels Mossos d’Esquadra. I ha remarcat la necessitat de no trencar la norma el cap de setmana que ve. I ha insistit en el confinament davant les mesures del Govern central de desinfecció en infraestructures de transport: «Menys desinfeccions i més tancar el port i l’aeroport», ha criticat.
Reclutament de professionals de la salut
Notícies relacionadesLa consellera de Salut ha fet una crida a exprofessionals de medicina i infermeria jubilats els últims dos anys i a la col·laboració dels col·legis professionals, així com als estudiants d’últim any de medicina i infermeria. També s’ha iniciat la derivació de pacients a la sanitat privada.
Residències
Vergés ha afirmat, sobre la falta de material de protecció en residències de persones grans, que «anirà arribant» i que «intensificarem aquesta arribada de material a les residències», que ha afirmat que estan igual de prioritzades que els centres de salut. Sobre els casos positius en aquests centres, ha apuntat que «tenim diversos positius en diverses residències».
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Aliança Andrés Iniesta i Jordi Basté llancen una productora audiovisual
- Robles esquerda l’aval del Govern a la continuïtat del fiscal general
- Vacances ¿Caminar descalç per la platja és bo? Aquests són tots els seus beneficis, encara que també hi ha alguns perills
- Reforma de l'estadi El Barça renova el permís per fer obres les 24 hores fins al retorn previst al Camp Nou
- Municipis Roda de Berà rebutja la instal·lació de pantalles acústiques al traçat ferroviari
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral