ESTÀ EN QUARANTENA
El cap de la Policia Nacional a Catalunya, positiu en coronavirus
La Policia Nacional comptabilitza entre la seva plantilla 60 positius per Covid-19 i la Guàrdia Civil, 34 casos més confirmats

zentauroepp52144662 recurso -200213195014 /
El comissari en cap de la Policia Nacional a Catalunya, José Antonio Togores, ha donat positiu en les proves de coronavirus (Covid-19), però es troba bé i treballa des del seu domicili com a mesura de prevenció, segons han informat a Europa Press fonts policials.
Segons aquestes fonts oficials, el comissari en cap de Catalunya va començar a trobar-se malament el cap de setmana. Com que va donar positiu en Covid-19, es manté aïllat a casa seva. Fonts del Ministeri de l’Interior han assenyalat que no hi ha constància que cap altre comandament o membre de la cúpula del departament ministerial hagi donat positiu.
Dimarts de la setmana passada, 10 de març, Togores va ser un dels comandaments que va rebre a Barcelona la visita del número dos de Fernando Grande-Marlaska al Ministeri de l’Interior, el secretari d’Estat de Seguretat, Rafael Pérez.
A l’acte del dia 10 es va commemorar el 196è aniversari de la Policia Nacional, i el número dos d’Interior va aprofitar per visitar la Comandància de la VII Zona de la Guàrdia Civil i el Complex Central dels Mossos d’Esquadra a Sabadell. Durant la jornada va estar acompanyat de la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera.
Grande-Marlaska va nomenar Togores cap de la Policia Nacional a Catalunya el setembre de 2018. Fins aleshores, dirigia la direcció d’Extremadura després de passar per diverses unitats policials com la Unitat de Desactivació d’Explosius (Tedax-NRBQ), la direcció de secció de cavalleria i de guies canins o cap de la Unitat d’Intervenció Policial (UIP).
Casos positius a les forces de seguretat
La Policia Nacional comptabilitzava, entre la seva plantilla, 60 positius per Covid-19 i la Guàrdia Civil 34 més, segons les dades d’aquest dimecres a la nit, facilitades per fonts de les dues direccions generals.
A Institucions Penitenciàries, que també depèn del Ministeri de l’Interior, aquest dimecres a la nit hi havia onze casos positius, deu dels quals de treballadors i un d’un pres del centre penitenciari d’Àlaba. Tres interns més estaven sota supervisió en centres hospitalaris a l’espera de les proves.
Notícies relacionadesEntorn de 60 reclusos, a més, estan aïllats a les seves cel·les dins de les presons de l’Administració General de l’Estat, amb mesures de control reforçades, ja que presenten símptomes compatibles amb el Covid-19.
Institucions Penitenciaris ha assenyalat que no hi havia constància d’incidents ressenyables a les presons. El sistema penitenciari espanyol té uns 50.000 reclusos i uns 24.000 funcionaris públics. Tant l’Institut Armat com la Policia Nacional tenen plantilles que s’acosten als 70.000 efectius. Aquest dimecres es va registrar la primera pèrdua humana amb la mort d’un guàrdia civil de 39 anys amb destí a Valdemoro (Madrid).
‘Coronavirus avui’
Subscriu-te a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Comiat a un referent Mor Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes
- Psicologia ¿Sols acumular roba a la cadira? Això és el que la psicologia diu de tu
- El Fòrum per a la Pau i la Defensa Jaume Duch: «Catalunya està especialitzada en tecnologies duals com la ciberseguretat i ha d’aprofitar el pla de rearmament»
- Fitxatges Gonzalo Bernardos carrega contra Joan Garcia després del seu fitxatge pel Barça: "Ens ha ofès que ens hagis enganyat"
- Un patrimoni artístic El grup d’experts que ha d’analitzar el trasllat de les pintures de Sixena exposades al MNAC