L'ESPAI POSTCONVERGENT
Bonvehí i Puigdemont negocien a Brussel·les
El president del PDECat i l'expresident miren d'unir el seu espai polític en un clima de divergència
david-bonvehi-carles-puigdemont-1548243220942
El president del PDECat, David Bonvehí, s’ha entrevistat aquest dimarts a Brussel·les amb l’expresident Carles Puigdemont per mirar de buscar una solució a la divergència interna en l’espai postconvergent. L’únic que ha transcendit és que la reunió ha sigut llarga i que Bonvehí no té intenció de fer declaracions posteriors.
El PDECat va decidir a finals de l’any passat tendir cap a Junts per Catalunya com a marca d’una sola organització política. Aquesta oferta consisteix que el partit no desapareixeria sinó que canviaria de nom i donaria cabuda als independents que avui formen part dels grups parlamentaris de JxCat afavorits per Puigdemont. No obstant, des de la Crida (afavorida per Puigdemont i per Jordi Sànchez) la proposta consisteix a dissoldre totes les organitzacions existents i iniciar des de zero la nova organització unificada.
Lluita de poder i estratègia
Notícies relacionadesLes discrepàncies consisteixen en una evident lluita de poder i d’estratègia. A un costat, el PDECat mira de fer valer la seva estructura, drets electorals i xarxa territorial. A l’altre, Puigdemont esgrimeix el seu carisma electoral i lideratge polític. Uns reclamen un espai polític de centredreta moderat, mentre l’expresident encapçala la idea de tornar a plantejar un conflicte amb l’Estat.
Fonts de la direcció del PDECat admeten que després del multitudinari míting de Puigdemont dissabte passat a Perpinyà, les negociacions «es compliquen» i admeten que tots els escenaris estan oberts, inclosa la ruptura. El que descarta la direcció postconvergent és «la rendició». «Si és el que pretenen, provocaran un enfrontament», avisen.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
- 'EL SEGON CAFÈ' A LA2CAT L'Editorial de Cristina Villanueva: Entre Números i Silencis
