CITA EN L'AIRE
Iceta demana un «esforç» per no «frustrar les expectatives» de la taula de diàleg
Els comuns reclamen a JxCat que es deixi d'«excuses» i de fer un «ús electoralista» de la cita
Ciutadans creu que la reunió seria «una mostra més de submissió» de Sánchez a Torra

iceta
Davant de les reticències mostrades per JxCat després que el Govern hagi proposat el 24 de febrer per a la primera reunió de la taula de negociació, Miquel Iceta ha demanat aquest dimecres un «esforç» per no «frustrar les expectatives» generades. El primer secretari del PSC ha lamentat que una «certa divisió» en l’Executiu català sobre aquesta taula sigui «el que està impedint engegar-la». Els comuns han instat JxCat a deixar de posar excuses i Cs reclama a Sánchez que no brindi una nova mostra de submissió a Quim Torra.
«Primer va ser l’excusa del relator o mediador, ara estan molestos per la data, quan és una proposta. Que JxCat deixi de posar excuses i s’assegui d’una vegada en aquesta taula de diàleg perquè sembla que la volen utilitzar de manera electoralista», ha clamat Jéssica Albiach, líder parlamentària dels comuns, des de Tarragona. Ciutadans, per la seva banda, continua reclamant que aquesta taula no se celebri sota cap concepte. El secretari d’Acció Institucional de la Gestora de Ciutadans, José María Espejo-Saavedra, considera que aquesta reunió seria «una mostra més de submissió» de Sánchez als postulats del president Torra.
Notícies relacionadesDes de Brussel·les, Iceta ha valorat positivament la proposta del Govern i ha afirmat que «convé» que el Govern «accepti si li és possible». «ERC va fer un gran esforç per arribar a un acord amb el PSOE. Jo crec que això ha sigut rebut, en general, bé pel conjunt de la societat catalana i, per tant, tots hem de fer esforços per no frustrar aquesta expectativa i posar-se a caminar», ha apuntat el líder socialista, que ha afegit que si l’ERC i JxCat «no es posen d’acord no hi haurà data i no hi haurà reunió».
Iceta ha acabat aquest dimarts dues jornades de treball a Brussel·les en què ha mantingut trobades amb, entre d’altres, el president del Parlament Europeu, David Sassoli; el vicepresident de la Comissió per al Pacte Verd Europeu, Frans Timmermans; i l’alt representant de la UE per a la Política Exterior, Josep Borrell.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels