Un jutge obliga l'Ajuntament de BCN a retirar tots els llaços grocs dels seus edificis
La sentència considera que es tracta d'«un símbol partidista» que exclou els no independentistes

zentauroepp44920298 barcelona 06 09 2018 pol tica reuni de la junta de segur190304145519
El Jutjat Contenciós Administratiu número 6 de Barcelona ha determinat en una sentència que l’Ajuntament de Barcelona ha de treure tots els llaços grocs dels seus edificis al considerar que es tracta d’«un símbol partidista» que exclou la ciutadania no independentista.
Segons el jutge, el llaç «s’utilitza per recordar dirigents polítics i socials que llavors estaven en presó preventiva i ara ja estan condemnats per greus delictes, pel Tribunal Suprem. Això és inqüestionable, com també ho és que es tracta d’un símbol partidista, en el sentit que s’alinea amb les pretensions d’un grup de ciutadans, amb inevitable exclusió de la resta».
A més, en la seva resolució, assenyalen que «l’ostentació d’aquest símbol partidista en els edificis municipals xoca frontal i manifestament amb els principis de neutralitat institucional i objectivitat als quals està sotmesa l’Administració Pública, administració, s’ha de recordar, que no és un poder sobirà, sinó una organització subalterna al servei de la comunitat; la funció que constitucionalment té atribuïda l’Administració Pública no és cap altra que complir amb objectivitat els interessos generals. La Constitució consagra el caràcter instrumental de l’Administració posada al servei dels interessos dels ciutadans, de tots, en el seu conjunt, i això, amb plena submissió a la llei i al dret».
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»