Sánchez dona més poder a Iván Redondo, nou director del Gabinet de Presidència
Coordinarà la Comunicació, l'oficina Econòmica i Seguretat Nacional

zentauroepp51111554 ivan redondo200114121122 /
El primer Consell de Ministres del nou Govern ha aprovat aquest dimarts el nomenament d’Iván Redondo com a director del Gabinet de la Presidència que, a més de secretari del Consell de Seguretat Nacional, ampliarà les seves funcions assumint sota el seu comandament la Secretaria d’Estat de Comunicació.
Segons ha informat la Moncloa, Redondo concentrarà dins del Gabinet de Presidència tots els departaments d’assistència a Pedro Sánchez com ara assumptes nacionals, institucionals, internacionals, comunicació amb els ciutadans, secretaria general de Presidència, Oficina Econòmica del President, el Departament de Seguretat Nacional (DSN) i les diferents unitats d’anàlisi.
A més, la Secretaria d’Estat de Comunicació, dirigida actualment per Miguel Ángel Oliver, s’incorporarà formalment al Gabinet de la Presidència del Govern, sota la seva direcció. Juntament a això, Pedro Sánchez ha encarregat al seu cap de Gabinet la creació de la primera Oficina Nacional de Prospectiva i Estratègia de País a Llarg Termini.
Oficina ‘Foresight Unit’ a Espanya
Per la Moncloa, amb aquesta oficina de Foresight Unit, Espanya se suma a un «selecte grup de països i organismes internacionals pioners» que ja compten amb unitats similars, com el Canadà, els EUA, França, Finlàndia, Regne Unit, la Comissió Europea i l’OCDE. L’Oficina s’encarregarà de «pensar estructuralment en l’Espanya dels pròxims 30 anys», assegura l’Executiu.
«Es tracta d’aportar una mirada transversal, amb metodologia i a llarg termini, que comptarà amb un Comitè d’experts de la societat civil i que elaborarà una Estratègia Nacional», destaca l’Executiu, que remarca que no es tracta d’«endevinar el futur», sinó d’identificar els possibles reptes i oportunitats que Espanya haurà d’afrontar a mitjà i llarg termini. Segons el parer de la Moncloa, un dels grans defectes de la democràcia és el «curtterminisme», fet que provoca que en la «frenètica quotidianitat» dels governs, «allò urgent sovint eclipsa allò important».
«Això genera, al seu torn, altres problemes –falta de pensament estratègic, de resposta a la demanda de la societat, obsolescència legislativa, oportunitats no aprofitades o escassa anticipació– que estan en la base de fenòmens com el canvi climàtic, el buidament rural i la pèrdua de rellevància econòmica per part d’una nació», remarca.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels