NORMA JA PUBLICADA AL BOE
L'estructura del nou Govern: 22 Ministeris i 27 Secretaries d'Estat
Aquest Executiu també augmenta el nombre d'òrgans superiors: en la seva primera etapa, van ser 24 en total
GRAF4738. MADRID, 27/02/2019.- El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez , durante su comparecencia este miércoles en el último pleno del Congreso antes de la convocatoria de elecciones. EFE/J.P.Gandul /
El nou Govern de Pedro Sánchez comptarà amb 22 Ministeris, cinc més que l’anterior, i 27 Secretaries d’Estat, una més, segons publica aquest dilluns el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), que dona compte de la reestructuració dels departaments ministerials.
El BOE publica també un reial decret pel qual es creen quatre vicepresidències amb l’objectiu d’«assolir la màxima eficàcia a l’acció del Govern», així com els reials decrets pels quals es nomena Carmen Calvo vicepresidenta primera, Pablo Iglesias vicepresident segon, Nadia Calviño vicepresidenta tercera i Teresa Ribera vicepresidenta quarta.
A més, en un sisè reial decret es disposa que la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, assumeixi les funcions de portaveu del Govern, i en un setè, la designació de la resta de titulars de carteres ministerials.
Per Ministeris
El Ministeri d’Afers Estrangers, Unió Europea i Cooperació, que dirigirà Arancha González Laya, constarà de quatre Secretaries d’Estat: Afers Exteriors, Unió Europea, Cooperació Internacional i per a Iberoamèrica i el Carib, i per a l’Espanya Global. Juan Carlos Campo estarà al capdavant del Ministeri de Justícia, que comptarà amb una sola Secretaria d’Estat, la de Justícia, igual que el de Defensa de Margarita Robles, que manté l’actual Secretaria d’Estat de Defensa i al qual continua adscrit el Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI).
Dues Secretaries d’Estat, Hisenda i Pressupostos i Despeses, componen l’estructura d’Hisenda, en què repeteix Montero, de qui també dependrà funcionalment la Secretaria d’Estat de Comunicació, que orgànicament correspondrà a Presidència. El Ministeri d’Interior, en el qual també segueix Fernando Grande-Marlaska, tindrà només la Secretaria d’Estat de Seguretat. També el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana –antic Foment–, disposarà d’una única secretaria denominada igual que el ministeri, al capdavant del qual continua José Luis Ábalos.
Isabel Celaá, que continua com a ministra d’educació i Formació Professional, comptarà amb la Secretaria d’Estat d’Educació; i Yolanda Díaz, que s’estrena al capdavant de Treball i Economia Social, amb la d’Ocupació i Economia Social. El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, en què repeteix Reyes Maroto, s’estructura a dues úniques secretaries: Comerç i Turisme. A més de la Secretaria d’Estat de Memòria Democràtica, el Ministeri de Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, que dirigeix Calvo, en tindrà una altra per a la seva interlocució amb el Congrés i el Senat.
El Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, que assumeix per primera vegada Carolina Darias, en perd una i es queda únicament amb la de Funció Pública. La vicepresidenta quarta Ribera dirigirà el Ministeri de Transició Ecològica, que afegeix a la seva nomenclatura el Repte Demogràfic, i comptarà amb dues secretaries d’Estat: Energia i Medi Ambient.
El Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a càrrec de Calviño, és el segon amb més secretaries d’Estat, després d’Exteriors: Economia i Recolzament a l’Empresa, Digitalització i Intel·ligència Artificial i Telecomunicacions i Infraestructures Digitals. El nou Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, que depèn d’Iglesias, comptarà amb dos: Drets Socials i Agenda 2030, i el Ministeri d’Igualtat, que lidera Irene Montero, en tindrà una: Igualtat i per a la Violència de Gènere.
José Luis Escrivá, al capdavant del també nou Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, disposarà d’una de Seguretat Social i Pensions i una altra de Migracions.
El BOE també estableix que el Consell Superior d’Esports continua adscrit al Ministeri de Cultura.
Investidura Govern Pedro Sánchez José Manuel Rodríguez Uribes Carolina Darias Juan Carlos Campo Moreno
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Preparatius nadalencs La Diagonal posa a prova la seva nova il·luminació de Nadal quan falta una setmana perquè s’encenguin els llums a Barcelona
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
