investidura de pedro sánchez
«El meu 'aita' també estaria feliç»: el missatge de dues víctimes d'ETA a Casado
Jiménez Becerril i dos diputats de Vox que van abandonar el ple, l'altra cara de la moneda

zentauroepp51590933 casado200105103714
Aquest diumenge la intervenció de la portaveu d’EH Bildu, Mertxe Aizpurua, a la segona sessió del debat d’investidura ha generat una sonora baralla per les seves al·lusions a Arnaldo Otegi, que han causat protestes entre els diputats de la dreta.
«Vosaltres ens matàveu a nosaltres», li va arribar a recriminar el president del PP, Pablo Casado; mentre la seva diputada Teresa Jiménez Becerril (germana d’Alberto Jiménez-Beceril, regidor del PP a Sevilla assassinat per ETA juntament amb la seva dona el 1998) criticava el PSOE. Des de Twitter, Jiménez Becerril també demanava que «algun socialista amb memòria i dignitat impedeixi aquest govern vil».
No obstant, no ha sigut l’única familiar de víctima del terrorisme d’ETA que s’ha pronunciat en aquesta xarxa social: dos fills de víctimes d’ETA han recriminat l’actitud de Casado a través de la plataforma de ‘microblogging’.
«La seva opinió és tan vàlida com la meva, fill de socialista assassinat per ETA a qui tant menciona Casado. I em fa feliç que ETA no existeixi, que tinguem un govern d’esquerres a Espanya i que s’encari el problema català des del diàleg. El meu pare pensaria el mateix. Fi», ha escrit Josu Elespe, fill de Froilán Elespe, edil socialista assassinat a Lasarte el 2001.
Su opinión es tan válida como la mía, hijo de socialista asesinado por ETA a quien tanto nombra @pablocasado_
— Josu Elespe (@JosuElespe) 4 de enero de 2020
Y me hace feliz que ETA no exista, que tengamos un gobierno de izquierdas en España, y que se encare el problema catalán desde el diálogo
Mi padre pensaría lo mismo
Fin https://t.co/ejZfIDCyPP
María Jauregui, filla de Juan Maria Jauregi, dirigent socialista assassinat a Tolosa l’any 2000, s’ha expressat en la mateixa línia: «El meu ‘aita’ també estaria feliç».
Mi aita también estaría feliz @pablocasado_ :
— Maria Jauregi (@MJauregiLasa) 4 de enero de 2020
1. Porque ETA no existe 2. Porque vamos a tener un gobierno de izquierdas 3. Porque era un firme defensor del diálogo https://t.co/nOrRWmpCkh
Dues víctimes més a Vox
Notícies relacionadesA més de Jiménez Becerril, dos parlamentaris més són víctimes del terrorisme. En concret, Vox té en la seva nòmina de diputats dos més. Aquest diumenge, Santiago Abascal i els seus dos aforats amb familiars assassinats per ETA van abandonar el ple mentre intervenia Aizpurua.
En aquest partit hi ha dos amb assassinats per la banda criminal ETA, qui va ser president de l’Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT) entre el 2004 i el 2008, Francisco José Alcaraz, que va perdre un germà i dues nebodes a l’atemptat contra la casa caserna de Saragossa de 1987, i el balear Antonio Salvá, pare d’un guàrdia civil assassinat a l’últim atemptat mortal d’ETA.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura