El Govern adverteix Sánchez que no tindrà estabilitat si no resol el conflicte català
Budó deixa en l'aire l'assistència de Torra a la conferència de presidents autonòmics
La portaveu admet la discussió interna en el Govern sobre la pujada d'impostos pactada amb els comuns
08/10/2019 La consellera Meritxell Budó /
La consellera de presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha rebutjat que de la conversa telefònica entre el president Torra i el president del Govern central en funcions, Pedro Sánchez, es pugui desprendre una posició més favorable de JxCat a la investidura de Sánchez. «Com a Govern no estem entrant en el marc de les negociacions per a la investidura, això està en el marc dels partits, no s’ha abordat la investidura en la conversa, no farem aquest posicionament com a Govern».
És més, Budó ha advertit Sánchez que no hi haurà estabilitat a l’Estat fins que s’abordi la qüestió catalana i l’Estat formuli una proposta: «Perquè hi pugui haver un Govern i hi pugui haver estabilitat a l’Estat cal afrontar el conflicte polític entre Catalunya i Espanya; si no, difícilment hi haurà estabilitat». «Encara no se’ns ha traslladat quina proposta fa el senyor Sánchez per a Catalunya per resoldre aquest conflicte», ha assegurat Budó.
Conferència de presidents
Notícies relacionadesLa portaveu ha deixat en l’aire la possibilitat que Torra participi en la conferència de presidents: «Sobre la conferència de presidents, ni se n’ha parlat en la trucada ni se’ns ha traslladat formalment. No tenim la invitació, en aquests moments no contemplem el calendari d’aquesta trobada. Ens hem quedat amb el que s’ha traslladat, que quan sigui possible després de la investidura hi hagi aquesta trobada bilateral entre el president Torra i el president Sánchez». Budó s’ha escudat que en la conversa telefònica només s’ha parlat d’una trobada bilateral després de la investidura. En la conversa, Torra ha reclamat el dret d’autodeterminació, la sortida dels presos i posar fi a la «repressió», i ha retret a Sánchez la seva duresa respecte a l’independentisme en campanya electoral.
Discussió sobre impostos
D’altra banda, Budó ha admès una discussió interna en el Govern respecte a la pujada d’impostos pactada entre el Govern i Catalunya en Comú-Podem en el marc de la negociació de pressupostos. «S’ha discutit en el Govern els acords sobre fiscalitat, s’ha preservat que en l’impost de successions es bonifiqui el 99% en els cònjuges quan perden la parella i per als menors» i perquè es facin bonificacions en les herències «que permetin garantir la continuïtat empresarial». I sobre la pujada de l’IRPF, Budó ha preferit subratllar que les rendes més baixes quedin exemptes d’aquest tribut.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
