DEBAT EDUCATIU
Iceta aclareix que el PSC proposa «flexibilitzar» la immersió lingüística sense canviar-la
El líder dels socialistes catalans atribueix a un «problema de comprensió lectora» la polèmica sorgida per la proposta
El dirigent remarca que la idea és reforçar el català o el castellà segons les necessitats concretes de cada entorn social
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha sortit al pas aquest dissabte de la polèmica sorgida respecte a la proposta dels socialistes de «flexibilitzar» la immersió lingüística a les escoles catalanes. Iceta ha aclarit que el seu partit proposa una «aplicació més flexible» del model d’immersió lingüística sense canviar ni «abandonar» l’actual i ha atribuït a «un problema de comprensió lectora» dels seus adversaris polítics la polèmica generada.
Aquest divendres la ponència política del PSC de cara al seu XIV Congrés, que se celebrarà del 13 al 15 de desembre, ha sigut objecte de polèmica a l’incloure un punt en què es parla de «flexibilitzar» el model d’immersió lingüística per adaptar les hores de català i castellà que s’imparteixen en cada centre educatiu al seu entorn social.
Iceta, que ha atès els periodistes després de votar en la consulta sobre el preacord de govern entre el PSOE i Unides Podem, ha recordat que els socialistes van ser «impulsors» de la llei educativa catalanaactual i ha dit que el PSC encara «comparteix» el model d’immersió lingüística.
Notícies relacionadesHa afegit que «l’objectiu és claríssim», que els joves catalans dominin «perfectament» a l’acabar la seva etapa escolar el català, el castellà i l’anglès. Per aconseguir-ho, «hi ha zones que poden necessitar un reforç del català, altres del castellà i totes de l’anglès», ha afirmat en el seu intent d’aclarir conceptes.
Ha aprofitat per carregar contra els crítics: «Hi ha partits que ja han renunciat a millorar l’escola perquè consideren que vivim al paradís», ha dit Iceta, però el PSC afirma que «hem de continuar millorant» i per això proposa «flexibilitzar» el model i que siguin els mestres «els que decideixin com fer-ho» i «marquin la pauta».
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»