DEBAT EDUCATIU
Iceta aclareix que el PSC proposa «flexibilitzar» la immersió lingüística sense canviar-la
El líder dels socialistes catalans atribueix a un «problema de comprensió lectora» la polèmica sorgida per la proposta
El dirigent remarca que la idea és reforçar el català o el castellà segons les necessitats concretes de cada entorn social
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha sortit al pas aquest dissabte de la polèmica sorgida respecte a la proposta dels socialistes de «flexibilitzar» la immersió lingüística a les escoles catalanes. Iceta ha aclarit que el seu partit proposa una «aplicació més flexible» del model d’immersió lingüística sense canviar ni «abandonar» l’actual i ha atribuït a «un problema de comprensió lectora» dels seus adversaris polítics la polèmica generada.
Aquest divendres la ponència política del PSC de cara al seu XIV Congrés, que se celebrarà del 13 al 15 de desembre, ha sigut objecte de polèmica a l’incloure un punt en què es parla de «flexibilitzar» el model d’immersió lingüística per adaptar les hores de català i castellà que s’imparteixen en cada centre educatiu al seu entorn social.
Iceta, que ha atès els periodistes després de votar en la consulta sobre el preacord de govern entre el PSOE i Unides Podem, ha recordat que els socialistes van ser «impulsors» de la llei educativa catalanaactual i ha dit que el PSC encara «comparteix» el model d’immersió lingüística.
Notícies relacionadesHa afegit que «l’objectiu és claríssim», que els joves catalans dominin «perfectament» a l’acabar la seva etapa escolar el català, el castellà i l’anglès. Per aconseguir-ho, «hi ha zones que poden necessitar un reforç del català, altres del castellà i totes de l’anglès», ha afirmat en el seu intent d’aclarir conceptes.
Ha aprofitat per carregar contra els crítics: «Hi ha partits que ja han renunciat a millorar l’escola perquè consideren que vivim al paradís», ha dit Iceta, però el PSC afirma que «hem de continuar millorant» i per això proposa «flexibilitzar» el model i que siguin els mestres «els que decideixin com fer-ho» i «marquin la pauta».
- Estat dels embassaments Cinc dies de pluges torrencials disparen les reserves dels pantans catalans del 70% al 82%
- Tragèdia al mar La família dels valencians morts en el naufragi d’Indonèsia: «No tornarem a Espanya sense tots quatre, tots junts»
- Temporal de pluja L’alerta roja per pluges reviu els fantasmes de la dana a la zona zero de València
- Anàlisi d’audiència El duel entre ‘El hormiguero’ i ‘La revuelta’ el 2025: un guanyador i l’‘efecte Rosalía’
- Balanç del líder del PP Feijóo reafirma el seu compromís de no governar amb Vox i descriu 2025 com «el pitjor any del pitjor Govern»
