REBUTJADA ABANS
Llarena amplia l'euroordre contra Ponsatí
El jutge inclou el «va buscar alterar l'ordre constitucional» per aconseguir l'extradició de l'exconsellera

zentauroepp43340263 clara ponsati190218125258 /
Eljutge Pablo Llarenaha remès aquest divendres al Regne Unitinformació complementària a l’euroordre contra Clara Ponsatí, com li van reclamar les autoritats britàniques, i en un escrit acusa l’exconsellera d’haver actuat per «aconseguir l’alteració de l’ordre legal i constitucional vigent».
En un escarit informe, al qual ha tingut accés Efe, el jutge del Tribunal Suprem destaca que Ponsatí, juntament amb la resta del Govern, va fer passos perfacilitar la celebració del referèndum d’independència de Catalunya«malgrat conèixer la il·legalitat i nul·litat del procés, que finalment va desembocar, tal com es preveia, enactes violents».
Llarena recorda que Ponsatí, a quireclama per sediciói que es troba aEscòcia, era consellera d’Ensenyament i que, com a tal, el 6 de setembre del 2017 va firmar el decret pel qual es convocava el referèndum, malgrat les resolucions del Constitucional que l’havien declarat nul i que havien advertit els membres del Govern de les conseqüències penals si es continuava el procés.
El 29 de setembre del 2017, continua, va donar instruccions per cedir l’ús dels centres d’ensenyament de la comunitat, que depenien d’ella, perquè fossin utilitzats com a col·legis electorals l’1-O, i ho va fer també amb ple coneixement que el Constitucional havia suspès el decret de convocatòria de la consulta.
Tancament dels centres de votació
Llarena destaca que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya havia ordenat, a més, a les forces policials que procedissin al tancament dels centres de votació i impedissin el referèndum i que el 28 de setembre els responsables dels Mossos havien alertat el Govern que «era probable una d’escaldada de violència amb brots importants d’enfrontaments el dia 1 d’octubre, com finalment va passar».
En resum, conclou, Ponsatí, en la seva condició d’autoritat pública i en exercici de les seves funcions a Catalunya, el 6 i el 29 de setembre del 2017, «va desobeir les resolucions i els requeriments reiterats del Tribunal Constitucional del Regne d’Espanya, així com l’ordre del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya», i va prendre mesures per celebrar el referèndum.
«Tot això amb l’objectiu d’aconseguir l’alteració de l’ordre legal i constitucional vigent», conclou l’escrit, enviat en espanyol i en anglès a través de SIRENE, el sistema pel qual es comuniquen les ordres de detenció europees.
Faltava informació
Notícies relacionadesLa nova euroordre contra Ponsatí no ha estat exempta de polèmica, ja que dimecres passat es va informar que les autoritats britàniques l’havien qualificat de «desproporcionada», tot i que després van assenyalar que s’havia tractat d’un error i que el seu objectiu era assenyalar que hi faltava informació essencial.
En la seva resposta, Llarena també explica a les autoritats britàniques que el relat dels fets que els va enviar en un primer moment és el pla seguit pel Govern de Catalunya i membres del seu Parlament «per forçar i obtenir la independència».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant